Ангелкова на среща с бизнеса в Шуменска област: Ще предложим на руски туроператори да включат постоянни турове в региона

Планираме обща среща с руски туроператори, на която да предложим да включат региона на Шумен в програмите за постоянни туристически турове. Ще организираме и срещи на туроператорите с местната власт и туристическия бизнес. Считаме, че сега е точният момент, защото се правят записванията за 2020 година.

Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard на среща с представители на туристически бранш в района на Шумен, цитирана от пресцентъра на министерството. В събитието в Плиска участваха проф. Стефан Желев, областен управител на Шумен и Найден Косев, заместник-кмет на Шумен. Положително е, че се отчита ръст на нощувките и приходите в региона, но абсолютните числа са по-ниски от тези на други общини и трябва съвместно да работим за привличане на повече посетители, посочи министър Ангелкова.

По данни на НСИ за местата на настаняване с поне 10 легла в област Шумен са отседнали общо над 26 хил. души през периода януари-юни 2019 г., което е над 10 на сто ръст спрямо същия период на рекордната за туризма ни 2018 г. Всички реализирани нощувки в областта са над 47 хил., отчитайки повече от 21% ръст. Приходите от тях възлизат на общо над 1,7 млн. лв. – над 23% увеличение, като при чужденците този ръст е около 36 на сто. Министърът коментира, че туристическият продукт, който се предлага в района е много добър и водещата ни цел е да привлече още повече туристи.

Плиска, Преслав и Шумен трябва да се популяризират както сред младото поколение, така и пред чуждестранните посетители на България, тези исторически места трябва да са сред основните маршрути на туристите, близостта им до Варна е голямо предимство.

Културно-историческият туризъм е основен продукт и важен фактор за развитието на целия сектор, каза министър Ангелкова. Той е ключов, за да се разширят крилата на сезона, да насочим туристите към вътрешността на страната и целогодишно да има голям брой посещения. Стартирахме 2019 г. с фокус към вътрешния туризъм, именно с тази цел в началото на тази година обявихме кампанията „Естествено в България – 2019 година на вътрешния туризъм“ и за трети път организирахме инициативата „Неочаквана ваканция“. Ще продължим да го правим с помощта на местните власти. Благодаря на министър-председателя Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г и на целия кабинет за подкрепата за туризма, който бе издигнат в национален приоритет, каза министър Ангелкова.

Предстои обсъждане в Народното събрание на промените в Закона за туризма, които наскоро прие Министерски съвет. С текстовете се регламентира вписването и поддържането на специален регистър на туристическите забележителности, фестивали и събития в регионите, както и задължения за лицата, които ги стопанисват. Така ще се гарантира запазването на туристическите атракции и ще се даде възможност за секторно финансиране, уточни министър Ангелкова. Продължава работата и по намаляването на административната тежест за бизнеса. Министърът припомни, че бяха премахнати 19 вида документи, предвижда се да отпаднат още изисквания.

Тема на разговорите беше и въвеждането на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ). Насоките за работа на системата започнаха още от месец февруари, бяха проведени обучения по места, има и онлайн клипове, чрез които всички туристически субекти могат да научат как да я използват, обясни министърът. Тя припомни, че гратисният период изтича на 1 октомври и ако след 30 септември мястото за настаняване не е включено в ЕСТИ ще получи писмено предупреждение, но веднага след това ще се налагат санкции, тъй като подаването на данни за ЕСТИ е задължение на туристическите обекти по закон.

Относно инфраструктурата, която е важна за достъпа до туристическите обекти, с промените в Закона за туризма има въведени изисквания към кметовете, които трябва да я стопанисват, обясни министърът. Ако няма планиране и строги разчети и най-щедрият бюджет няма да стигне, каза министър Ангелкова по повод дебати къде е най-добре да се насочат общинските средства.

Министерството на туризма има много инициативи за популяризиране на туристическите събития в общините. Създали сме предпоставки всички местни власти да се включат, апелира министърът. Всяка година се приема програма за национална реклама, а за местните администрации, които участват, се правят значителни отстъпки в таксите за включване. Инициираме и срещи с туроператори, на които каним представители на бизнеса, общините и множество организации, работещи в сектора, информира министърът. Тя благодари на общината и областната управа на Шумен за подготовката на дискусията, както и за домакинството на „Дворът на Кирилицата“.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Очаквате ли поскъпване на петрола?

Очаквате ли поскъпване на петрола?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.