Според експерт качеството на предлагането в туризма ще е решаващо за летния сезон през 2020 г.

Качеството на предлагането в туризма ще е решаващо за летния сезон през 2020 г., коментира за БТА директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. Според него това, че България в предходни години е предлагала по-лошо качество на почивка на море в някои сегменти и категории хотели е основната причина за спада на посещенията на чуждестранни туристи в страната, който се наблюдаваше през юни и се задълбочи до над три на сто през юли.

Туристите продължават да са доволни от престоя си в хотели от 4 и 5 звезди, които са запълнени, същевременно има изоставане в заетостта в обекти, в които миналата година е било предлагано по-ниско качество на туристическия продукт. Проблемите са основно по морето, а не във вътрешността на страната, допълни Драганов.

Според него отпускането на допълнителни средства за реклама или за чартърните полети не може да е мярка за подкрепа на туристически продукт с ниско качество. Ако продължаваме да рекламираме продукт с лошо качество, означава да гоним туристите, категоричен е Драганов.

Той допълни, че една от причините за съществуване на лошо качество е отсъствието на единна организация на хотелиерския бизнес, създадена със закон по места и затова не може да се получи обективен отговор на въпроса какво пречи на туризма да стане водещ и конкурентен на съседните пазари. Имаме елитни хотели, отличен туристически продукт, но има и някои, които ни теглят надолу, коментира експертът и изтъкна, че браншът е лишен от възможността да "изчисти" онези, които работят некачествено, защото системата на категоризацията е в ръцете на ресорното министерство и кметовете на общините, което е "несвойствена за тях дейност".

Според експерта в страната има над 3000 хотела с три звезди и тези места за настаняване са с "еднакви звезди и с различно качество". За да се освободи туризмът от "проблемните обекти", е необходимо браншът да има определяща роля по места в системата за категоризация, смята Румен Драганов и по тази причина той изтъкна, че спешно чрез Закона за туризма трябва да се предвиди създаването на Национална хотелска организация измежду всички категоризирани по Закона за туризма от 2002 г. досега юридически лица, която да поеме Регистъра на местата за настаняване, хранене и развлечения. Тогава, по думите му, ще е ясно кой кой е в туризма, а контролът ще се поеме от бранша. По този начин задругата на хотелиерите в определено населено място не би допуснала хотел, който да влошава доброто име на дестинацията, смята Румен Драганов.

Той припомни, че по данни на статистиката тази година 2,083 млн. са чуждестранните гости, посетили България през юли, а през същия месец миналата година те са били 2,153 млн., което означава, че със 70 000 по-малко са чуждестранните посетители.

Този спад е основно заради морските курорти, където намалението на чуждестранните на туристи е много по-голямо, като спадът по Черноморието се компенсира от увеличението на пътуванията вътре в страната.

Драганов посочи, че културно-историческият туризъм в София, Пловдив и туризмът във вътрешността - Велинград, Пампорово, Банско, както и посещенията на къщи за гости, набират скорост и компенсират намалението в морския туризъм това лято.

Страната се движи в рамките около 8,3 процента общ спад на чуждестранните туристи по отношение на пристиганията по летищата във Варна и в Бургас, като този спад по Черноморието през май и юни достигна до 20 процента, докато през август намалява значително и спадът за страната е около три процента.

Очаква се спадът да бъде компенсиран допълнително през октомври, ноември и декември с положителни ръстове от културния туризъм в градска историческа среда с ръст на туристите в София и Пловдив и други населени места до края на годината, каза Драганов, като се аргументира с това, че само авиокомпанията "Луфтханза" е заявила допълнителен капацитет от 15 процента за есенно-зимния период на пристиганията преди всичко към столицата.

Според Румен Драганов Варна и Бургас имат потенциал да се позиционират и като дестинация за културен туризъм в есенния, зимния и пролетния сезони, с което да извлекат ползи от разширеното предлагане на туристическия продукт.

Коментари

  1. 2019.09.03 | 09:34

    Има ли някой нормален който още да ходи на лайняно море ?!?

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Очаквате ли поскъпване на петрола?

Очаквате ли поскъпване на петрола?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.