-
25 август 2019 16:20
- 1137
- 0
Хората да не взимат прибързани решения при онлайн резервация на почивка, дори когато са атакувани с изскачащи прозорци и анонси от рода на „Последна стая”, „Само две стаи”, „Още пет потребителя разглеждат тази оферта” и пр. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
Той посъветва още в спокойна среда да прегледат още няколко оферти, да ги съпоставят като цена и условия и едва тогава да изберат най- доброто за тях. Ако нещо ги притеснява, да потърсят пряка връзка и в телефонен разговор например, да уточнят всичко необходимо.
„Типично за българския потребител в сравнение с европейския, е че той по-рядко изобщо прави резервации и т.нар. ранни записвания не са особено предпочитани у нас, за разлика от редица европейски държави. Извън активните месеци на летния сезон, когато повечето хора все пак предварително се насочват към определени места, за другите пътувания през годината с туристически характер, според мен, почти няма предварителни резервации”, каза още Маргаритов в репортаж за ТВ „Европа” по повод наскоро публикувано проучване на „Евростат”, според което близо 50% от европейците резервират своите почивки онлайн, а в България - 17 на сто.
„Считам, че в следващите няколко години ние ще наваксаме доста по отношение на хората, които се осмеляват да си резервират и то през интернет. Защото това проучване също показва, че България е сред водещите държави по темп в проценти на нарастване на потребителите, които използват Интернет за онлайн търговия, в това число и туристическата услуга”, добави той.
Според Маргаритов онлайн търговията в България като цяло е имала по-труден старт.
„Основно поради консервативния подход на българина, че могат да му бъдат откраднати банкови данни, да бъде спекулирано от престъпници с намерение да източат от средствата му. Казвал съм и преди - в момента, въпреки че не всичко е съвършено, по-голяма е вероятността да Ви задигнат портфейла от магазин, отколкото да Ви откраднат данните от кредитната карта, докато пазарувате онлайн”, посочи председателят на КЗП.
По думите на Маргаритов някои недостатъци на онлайн резервирането на туристически услуги проличават в макар и не многото на брой жалби на хората срещу търговци в този сектор. „Най- честото оплакване е свързано с разминаването между това, което е рекламирано в интернет - на сайтове на туристически агенции, на конкретни хотели, комплекси и т.н., и това. което потребителите получават в реалните условия. Има хубави картинки, доста изкушаващо описание на услугите, които се предоставят, но впоследствие се оказва, че това не съответства на действителността. Например, обещават Ви стая с изглед към морето, а после се оказва, че морето може да бъде видяно само под някакъв много специфичен ъгъл от огледалото в банята”, каза Маргаритов.
Той отбеляза, че това е нелоялна търговска практика, която подлежи на санкция с глоба до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 при повторно нарушение.
Димитър Маргаритов отправи и няколко предупреждения към потребителите. Той препоръча хората да не се доверяват на онлайн магазини с непрофесионално изработен дизайн на интерфейса, със съмнително ниски цени или с недостатъчно информация за търговеца, за предлаганите продукти, за правата на потребителите и процедурите за решаване на евентуален спор.
„Понякога ни се струва, че там, където има повече информация, ще изгубим време да я прочетем, но това невинаги е така. Трябва да обръщаме внимание на детайлите, защото те ни ориентират кой е надеждният търговец, съответно - при него рисковете са много по-малки”, завърши той.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП с важни съвети при покупката на летни стоки
01 август 201911:30
КЗП с важна информация какво се случва, когато търговците поправят констатираните и санкционирани от комисията нарушения
28 юни 201911:16
КЗП с предупреждение туристите да бъдат изключително внимателни при ползването на обменни бюра
14 юни 201911:13
КЗП: Намаляват случаите на некатегоризирани туристически обекти
13 юни 201909:56
КЗП: Трябва да запазим тенденцията за подобряване качеството на туристическия продукт
11 юни 201910:13
КЗП започва активни проверки по морето от началото на юли
10 юни 201910:37
Важни съвети при онлайн резервации
12 юни 202308:21
Как да постъпим при проблеми с резервации в хотели и заведения?
14 февруари 202312:39
Как да не попаднем в капан при резервация на хотел?
01 декември 202207:25
Крумовград е в Топ 6 и се надява на грешка на ЦСКА 1948 на "Лаута", Славия ще стиска палци на Левски
Ботев (Враца) надви десетима от Етър и продължава да мечтае за спасение
Ювентус отново не успя да спечели далеч от дома
Костов: Феновете не трябва да събличат играчите, а да ги обичат
Левски направи ключова стъпка към плейофите, ветераните блеснаха срещу Ямбол
"Контра": Ще има ли интрига за титлата след Реал Мадрид - Барселона
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Свързани видеа
Водещи новини
Български автобус катастрофира в Турция, 11 души са ранени
19 април 202422:53
Димитър Главчев: Сега отговорност за българската външна политика носи този, който не подписа указа
19 април 202421:04
Доц. Петър Чолаков: Завесата на политическия театър пада, греховете на Борисов и Пеевски лъсват
19 април 202421:58
Картина от парламента: Росица Кирова от ГЕРБ спря микрофона на Мирослав Иванов от ПП, БСП заплашиха, че ще напуснат залата
19 април 202420:03
НС възложи на министъра на енергетиката да предприеме действия за предоговаряне на споразумението с „Боташ“
19 април 202418:57
Здравен експерт: Ваксинираните изкарват коклюша по-леко
19 април 202420:55
Проф. Ива Христова: Над 250 са вече случаите на коклюш в страната и ще се увеличават
19 април 202418:46
Водещите новини! Вълнà от коклюш в държавата, в която „ваксина“ стана мръсна дума. Кирил Петков: Има тайна координация между Борисов, Пеевски и Радев (и още…)
19 април 202419:19
Лавров: Не искаме да атакуваме НАТО
19 април 202422:10