)
Има подобрение в качеството на туристическия продукт в България през последните години, което е резултат от комплексните усилия и на институциите, и на търговците. Наблюдава се спад на нарушенията. Тази тенденция трябва да се запази, за да може при едни по-трудни условия, при изострена конкуренция от съседните държави да продължим да привличаме туристите.
В студиото на „България сутрин” председателят на КЗП коментира и организираната от омбудсмана Мая Манолова кръгла маса по въпросите, свързани с бързите кредити. „Това беше много добра инициатива. Установихме, че координацията между институциите може да подобри средата и хората да изпитват по-малко затруднения тогава, когато трябва да връщат тези пари”, изтъкна Маргаритов. Той обясни, че през годините Комисията е преглеждала за неравноправни клаузи общите условия на всички фирми за бързи заеми и почти навсякъде са открити такива. „Повечето казват, че се съобразяват с нашите препоръки, но на терен не го правят. Със съдебната система бихме могли да изградим една система на координация – когато ние им изпратим цялата информация за нашите произнасяния и те в рамките на това, което предлага и Мая Манолова, като промени в заповедното производство в ГПК, следят служебно за тези неравноправни клаузи, малко ще се затвори средата, в която фирмите за бързи заеми биха могли да отпускат тези кредити и да шиканират по някакъв начин своите клиенти”, завърши Маргаритов.
Димитър Маргаритов посочи, че много от нарушенията в сферата на туризма се дължат на лош подход при поднасянето на информацията от страна на търговците. „Не ни се казва какво да очакваме, какви точно са условията и когато отидем в туристическия обект, виждаме че нещата не са както трябва”, каза той и призова потребителите да са активни в подобни случаи. „Ако не реагират, проблемът си остава за тях, а търговецът си мисли, че може да му мине номерът. Когато човек е активен, когато се обърне към институциите с доверие, вижда, че те се отзовават”, добави председателят на КЗП и подчерта, че има редица примери от последните години, в които контролният орган се е притекъл на помощ на туристи, включително и при неволи в чужбина.
Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air, като прогнозира че тази година сезонът ще бъде труден и всички трябва да го разберат, а най-вече тези, които предоставят туристическите услуги. „Много е важно тези, при които след проверки е установено, че има някакви проблеми, да приведат дейността си в съответствие с изискванията на закона. Тези, които не са имали проблеми, да не разчитат на принципа „ден година храни”, а на това, че когато при тях дойде някой, основната им задача трябва да бъде да дойде пак догодина или когато реши”, каза още той.
Последвайте канала на