КЗП: Съотношението цена-качество при туристическия продукт е изключително важно

От постъпващите над 20 000 жалби от граждани в Комисията за защита на потребителите (КЗП) годишно едва 4-5% са от сферата туризъм, посочи председателят на институцията Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air. Той добави, че това е трайна тенденция в последните две-три години.

„Имаме план-програма, по която работим. Тя има своите превантивни моменти и една голяма част от тези проверки имат за цел именно това. Първо, старта на сезона отбелязваме с проверки в обекти, където сме констатирали нарушения през изминали години, с цел да установим дали тези нарушения са преодолени и обектите отговарят на изискванията“, обясни Маргаритов.

„Това, което остава малко симптоматично като недостатък на българския туристически продукт, е че невинаги търговците съумяват да запазят нивото през продължението на целия сезон. Т.е. стартът е добър, подготвили са офертите, но лека-полека като че ли има едно демобилизиране. Особено тогава, когато установят, че резервациите са тръгнали по-добре и че се очертава в най-активните месеци, особено август, заетостта да е с висок процент. Затова винаги приканваме поведението да бъде такова, че да не се разочароват точно тези, които най-масово посещават туристическите обекти в момента. Защото голямата цел би трябвало на всеки хотелиер, ресторантьор по морето, а и не само там, да е да спечели хората отново в рамките на следващия сезон. И без това в България сезонът е достатъчно кратък, за да живеем на принципа ден година храни и в следващия сезон проблемите да са отново налице“, коментира председателят на КЗП.

На въпрос на водещата Ганиела Ангелова има ли съответствие между цена и качество на туристическата услуга и съотношението достатъчно добро ли е, за да бъде България атрактивна туристическа дестинация Маргаритов отговори така: „Това са различни пазарни модели, които биха могли да бъдат тествани на терен как работят. Но лично аз от наблюденията, които имам като представител на контролния орган, считам, че България има определен имидж и той не е в никакъв случай лош, когато казваме, че цените са по-ниски, отколкото в съседни дестинации“. Той изрази мнение, че „съотношението цена-качество е изключително важно и моделът не би трябвало да бъде: ниска цена за сметка на качеството“.

„Но виждате, че някои усилия и желания да се постигнат по-високи цени, по-луксозни оферти малко като че ли удрят засега на камък и в крайна сметка търговците са принудени да свалят цените в хода на сезона, за да могат да доведат туристи, които типично посещават България. И това за радост се получава и в момента, доколкото виждам, този модел сработва и пълняемостта в курортите е такава, каквато би трябвало да бъде“, продължи председателят на КЗП.

„Ние трябва балансирано да се отнасяме, както към изтъкването на положителните качества на продукта, така и към критиката, която отправяме към него и тези, които го предоставят. Защото много хора работят в този бранш, по-голямата част от тях – убеден съм – с идеята съвестно да предложат и да обслужат своите клиенти. Не просто само да реализират печалбите. Това трябва да бъде забелязвано и на това също трябва да бъде отдавано дължимото. Разбира се, там където има проблеми, където някой си позволява с някакви хитрини да ощетява потребителите и да им предоставя по-малко услуга за парите, които те са платили, трябва да си има и санкции, нарушенията да бъдат установявани и хората да знаят, че има кой да защити правата им“, каза накрая Маргаритов.

Коментари

  1. 2019.08.15 | 14:16

    Само да ми кажат от КЗП нормално ли е на всички бензиностанции в района на слънчев бряг цената на дизела да е точно 2.33!?Случаеност? Не мисля! И това е от началото на сезона....

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.