Проф. Рачев с коментар за проваления туристически сезон у нас

Българският туризъм, както казва министър Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard, е 100% частен. Това обаче е едно от нейните най-големи заблуждения. Навсякъде по света туризмът е частен, но в останалата част на света зад него стои държавата, защото той формира работни места и той плаща данъците си на държавата, което е най-добрият случай. Този специфичен сектор от националното стопанство представлява една особена индустрия – той е съчетание от сигурност, здравеопазване, предлагане, селско стопанство, енергетика... всичко е концентрирано на това място и държавата много силно трябва да подпомага този сектор. Това коментира в интервю за Novini.bg климатологът проф. Георги Рачев във връзка със състоянието на българския летен туризъм през този сезон.

,,Сезонът тръгна катастрофално – отвсякъде летяха лоши, лоши, лоши и по- лоши новини и сега изведнъж някак си от края на юли месец всички дружно се гушнаха и казаха, че не е чак толкова трагично положението, че всичко си върви нормално и че така е било и минали години. Това, което можеше и трябваше да направи Министерството на туризма, бе да вземе под крилото си този сектор, който формира около 10-12% от БВП. За целта държавата трябваше да увеличи рекламата, а не само да налива директно пари, а пък хората, които работят на морето, трябва да си плащат данъците и да знаят, че морето и плажната ивица принадлежат на всички ни по Конституция и никой не може да ограничава достъпа на българските гражданини до плажа'', разясни подробно проф. Рачев.

,,Няма нищо страшно в това, че на някои места има шезлонги за по 20, 30, 50 или 100 лева. Въпросът е да имаш алтернатива, а тя вече е изцяло в прерогативите на Министерството на туризма, което трябва да осъществява контрол върху концесионера. Ето ви една такава ситуация: аз, например, ви предлагам един плаж и ви искам 10 милиона, а той е мъничък, вие какво правите? Ами вие го покривате целия с чадъри, защото искате да спечелите, в което няма нищо лошо. Търговският закон казва, че не трябва да работиш на загуба, а това е толкова просто, че няма накъде. В целия свят е така. В този смисъл Министерството трябва просто да преразгледа договорите и доколкото е възможно да осъществява контрол'', допълни климатологът.

,,Другото, което е, че продължаваме да неглижираме българския турист. Той знае какво иска, плаща и се стреми да получи нещо срещу това плащане. Българският турист е този, който насила изгонихме от морето. Това е истината. Но не е само морето – хиляда пъти съм казвал, че нито Слънчев бряг е българският туризъм, нито Банско е българският туризъм. Имаме безкрайно красиви места. Малко хора минават по ''Витошка'' тези дни, за да видят колко много чужденци има. Тези хора се хранят в заведенията и заведенията са пълни – това е инфраструктурата, това е туристическата среда. А иначе отиваш на хотел-плаж-ресторант, което е един безумен социалистически триъгълник, който продължава да се осъществява и в днешно време. Категорично трябва да се разделим с имиджа на евтина алкохолна дестинация с привкус на наркотици. Министерството можеше и трябваше задължително да предвиди, че заради някои събития в Турция и Гърция дойдаха туристи в България в предишните две години. Съвсем естествено е когато нещата се нормализират част от тези хора отново да се върнат към старите дестинации и в това няма нищо невероятно. Просто Министерството трябва да се фокусира повече върху рекламата, която би могла да доведе туристи'', обясни в заключение проф. Георги Рачев.

Коментари

  1. 2019.08.28 | 16:59

    Нямало лошо , че шезлонг можел да струва 50 , 100 лв.
    На тоя на челото му пише, поставен от концесионер на плаж. Сега ще вкараме едни милиони,взети от мизерния бюджет, в едни празни реклами,които най-вероятно ще гласят, елате в БГ,защото само тук и никъде другаде можете, да видите шезлонги струващи 100 лв.
    А Ангелкова в ролята на русалка, доволно изстегнала опашка на един от тези шезлонги.

  2. 2019.08.20 | 11:10

    До заблудения анархист от четата на "Батюшка Махно"
    Съгласен съм, целият този измислен и покварен морски туризъм
    създаден след 1989 година у нас - да се срине изцяло в България !
    Същият изграден върху основата на кражби от национален мащаб
    и невиждана корупция !
    Щастлив ще бъда ако дочакам неговия край . . .

  3. 2019.08.14 | 16:13

    Абе, не е за Българи !

  4. 2019.08.14 | 11:54

    Стига с това кофти обслужване....обслужването не е лошо.

    1. 2019.08.14 | 14:49

      Точно обслужването и менидмънта са най-зле - в това се уверих за сетен път на южното ни черноморие преди седмица. Един барман не искаше да си прави даже и труда да обслужи All Inclusive почиващ, явно няма как да получи бакшиш, как така "Няма да стоя цял ден на крана (за бирата)"...сякаш на кулокран работи. И така цял сезон, пак явно - с мълчаливото съгласие на управителя на комплекса. Не искам да си спомням даже за всики останали случаи на тотална липса на професионализъм само в този комплекс.

  5. 2019.08.14 | 12:39

    Професоре, само с реклама нещата няма да се оправят. Какво да им рекламира на мутренски хотели и чалгаджийници? Манталитета или грижата за клиента???... Че той манталитета на новобогаташите го знаем, а грижата за клиента я разбраха и израелските туристи.!!!

  6. 2019.08.14 | 11:43

    И да доведе туристи рекламата,като е кофти обслужването няма да повторят

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.