От какво недоволстват най-често туристите по Черноморието?

  • 14 юли 2019 09:27

  • 8382
  • 4
От какво недоволстват най-често туристите по Черноморието?
© Булфото

Пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5% през последната година - това си личи и по опашките на граничните пунктове всеки уикенд. Голяма част от хората предпочитат да организират почивката си с помощта на туристическа агенция. Знаем ли обаче правата си? Явно не, щом и Европейската комисия започна мащабна международна кампания под наслов "Имаш право".

"Когато имаме пакетна почивка и пътуваме, ние можем да предявим претенции както на място в хотела, така и при туроператора. Златното правило за туристите е, че трябва незабавно да информират представителя на туроператора и рецепцията на хотела. Това означа, че трябва да се изпълнят условията на договора", обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите в предаването "Тази неделя" по БТВ.  

По думите му туристите много често се оплакват от нарушени права при пътуване – отменени или забавени полети, или проблеми при пътуване с влак или автобус. 

Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори обясни, че туристите по нашето Черноморие на първо място се оплакват от храната. Тя е най-голям проблем при ол-инклузив пакетите, които се търсят все повече и повече.

"Проблемът е, че ако туристите са били на ол-инклузив в Турция например, очакват същото качество на храната и тук. А при такъв слаб сезон, когато и хотелът не е пълен, да се поддържа качество и съответно ниска цена, е невъзможно", отбеляза Димитър Попов.

Според него второто нещо, от което се оплакват туристите, това е шумът. "Не е задължително да е от дискотека, при едно плътно застрояване, каквото има по нашето Черноморие, рискът е много голям. Навремето сме предлагали много добри условия за туристите, сега вече не можем да ги предложим, най-вече заради презастрояването", посочи Попов.

Третата група оплаквания по думите му идва от отношението, като примера с израелските туристки. "Независимо кой е прав, достатъчно е, че клипът се върти израелската телевизия – това ще срине реномето на всичко", смята още Димитър Попов. 

Той беше категоричен, че при слаб сезон печеливши са туристите, които ще пътуват в последния момент.

За случая с агресия към израелските туристи, Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите отбеляза, че това е криминално деяние и вече са сигнализирани всички институции, които са направили проверка. "Туристите трябва да знаят, че те имат права, така че винаги могат да получат защита", каза той.

Много е странно, че имаме спад на туристи и празни хотели, а в случая имаме дублиране на стаи, коментира и Димитър Попов.  

Последвайте канала на

Константин Тодоров
8382 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
аман

2019.07.14 | 13:06

4

пълни манипулации. няма нормален човек в днешно време, който да плаща на туристическа агенция. НЯМА. Трябва да сте много просто да платите тройно за нещо, което сами може да резервирате за 20 минути!

Пешо Змеят

2019.07.14 | 12:40

3

А защо няма нищо по въпроса за оня гамен, собственик на кръчма, който блъска, плю и обижда рускинята с дете пред т. н. си заведение? Или подобни неща и кретени повишават привлекателността на туризма у нас?

3354

2019.07.14 | 10:53

2

Kradliva MAFIA E NA MORETO

поп Грую

2019.07.14 | 10:36

1

Да ми ядете уя нема да стъпа на това пробито бетономорие

Добави коментар

Водещи новини