КЗП: Трябва да запазим тенденцията за подобряване качеството на туристическия продукт

  • 11 юни 2019 10:13

  • 263
  • 0
КЗП: Трябва да запазим тенденцията за подобряване качеството на туристическия продукт
© КЗП

Има подобрение в качеството на туристическия продукт в България през последните години, което е резултат от комплексните усилия и на институциите, и на търговците. Наблюдава се спад на нарушенията. Тази тенденция трябва да се запази, за да може при едни по-трудни условия, при изострена конкуренция от съседните държави да продължим да привличаме туристите.

Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air, като прогнозира че тази година сезонът ще бъде труден и всички трябва да го разберат, а най-вече тези, които предоставят туристическите услуги. „Много е важно тези, при които след проверки е установено, че има някакви проблеми, да приведат дейността си в съответствие с изискванията на закона. Тези, които не са имали проблеми, да не разчитат на принципа „ден година храни”, а на това, че когато при тях дойде някой, основната им задача трябва да бъде да дойде пак догодина или когато реши”, каза още той.

Димитър Маргаритов посочи, че много от нарушенията в сферата на туризма се дължат на лош подход при поднасянето на информацията от страна на търговците. „Не ни се казва какво да очакваме, какви точно са условията и когато отидем в туристическия обект, виждаме че нещата не са както трябва”, каза той и призова потребителите да са активни в подобни случаи. „Ако не реагират, проблемът си остава за тях, а търговецът си мисли, че може да му мине номерът. Когато човек е активен, когато се обърне към институциите с доверие, вижда, че те се отзовават”, добави председателят на КЗП и подчерта, че има редица примери от последните години, в които контролният орган се е притекъл на помощ на туристи, включително и при неволи в чужбина.

В студиото на „България сутрин” председателят на КЗП коментира и организираната от омбудсмана Мая Манолова кръгла маса по въпросите, свързани с бързите кредити. „Това беше много добра инициатива. Установихме, че координацията между институциите може да подобри средата и хората да изпитват по-малко затруднения тогава, когато трябва да връщат тези пари”, изтъкна Маргаритов. Той обясни, че през годините Комисията е преглеждала за неравноправни клаузи общите условия на всички фирми за бързи заеми и почти навсякъде са открити такива. „Повечето казват, че се съобразяват с нашите препоръки, но на терен не го правят. Със съдебната система бихме могли да изградим една система на координация – когато ние им изпратим цялата информация за нашите произнасяния и те в рамките на това, което предлага и Мая Манолова, като промени в заповедното производство в ГПК, следят служебно за тези неравноправни клаузи, малко ще се затвори средата, в която фирмите за бързи заеми биха могли да отпускат тези кредити и да шиканират по някакъв начин своите клиенти”, завърши Маргаритов.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
263 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини