Министър Ангелкова: Привличаме водещи хотелски брандове, те дават тласък за успешен конгресен туризъм

Развитието на конгресния и събитийния туризъм са средството за  превръщане на България в туристическа дестинация за 365 дни в годината. Активно насърчаваме тези видове туризъм, създавайки условия за привличане на световни хотелски брандове у нас. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard, откривайки  шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ), която се проведе със съдействието на Министерството на туризма. Акценти на форума са вътрешният туризъм, инвестициите и иновациите.

За успеха на това начинание са необходими съвместни усилия на държавата, бизнеса, местната власт, неправителствения сектор,  каза министърът и подчерта, че в Актуализираната Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма до 2030 г. на бизнес пътуванията е обърнато специално внимание.

Конгресният туризъм успешно се комбинира с културно-историческия, СПА и фестивалния туризъм, отбеляза министър Ангелкова. Тя посочи, че в създадения от министерството Регистър на туристическите събития и фестивали са вписани 1868 обекта и теми.

Искаме да насочим към Черноморието и вътрешността на страната водещи хотелски вериги  като Hyatt, Marriot и др., които вече изграждат свои обекти в столицата. Те водят платежоспособни туристи и създават условия за конгресен туризъм на високо ниво. Нашата цел е България да се утвърди като конгресна дестинация и така да привличаме както традиционни ежегодни събития, така и стратегически форуми и прояви, за които се кандидатства в голяма конкуренция. Разполагаме с добър потенциал не само в София, която е лице на туризма ни, но и в националните курорти, посочи министър Ангелкова.

В унисон с тези приоритети е и предстоящата в края на месец май в Слънчев бряг Международна конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която ще привлече близо 300 представители на световния бизнес елит. Ще направим предложение в курорта да се изгради конгресен център, за да може да се разширят крилата на сезона. 2019-а ще бъде динамична и трудна година, през която ще се борим за спечелването на всеки турист. Важно е още по-активно да помагаме на бизнеса и инвеститорите с намаляване на административната тежест и облекчаване на услугите, предлагани от институцията. Горда съм, че Министерството на туризма е първата държавна администрация, която въведе 24/7 електронен режим на административно обслужване, каза още министърът.

Тя благодари за превръщането на туризма в приоритет в управленската програма на правителството и припомни рекордните резултати, постигнати в сектора през годините след създаването на самостоятелната институция. В сравнение с 2015 г. се отбелязва 31% ръст на посещенията на чуждестранни туристи през 2018 г. и 34% ръст на приходите също от международен туризъм. За миналата година приходите от туризъм са 8,4 млрд. лв., ръстът е 5,1% спрямо 2017 г.

Министър Ангелкова благодари на представителите на НБТ и на туристическия бизнес, че работят активно за представянето на страната ни като сигурна дестинация. Това ни помага не само да привличаме повече туристи, но и да осъществяваме проекти с други държави, и даде пример с разработваните общи балкански маршрути. Те популяризират региона и България пред туристите от далечни и перспективни пазари. Работим за развитието и популяризирането и на здравния туризъм, каза още тя и илюстрира това с провеждането на ключов международен конгрес на кардиолозите през тази година.

Министърът се спря на значението на културно-историческия туризъм, който според анализите оказва  влияние върху избора на туристическа дестинация за 68% от туристите в ЕС.

Министърът на туризма благодари за усилията, които бизнесът, местната власт, неправителственият сектор полагат за реализиране на политиката България да се пребори с международната конкуренция като дестинация за четири сезона. Тя поясни също, че съвместно с голям международен консултант се обмисля разработването на механизъм за насърчаване на организирания туризъм. Това няма да е директно субсидиране, а ще увеличи посещаемостта на туристите през периодите април-май-юни и септември-октомври.

Предстои създаването на консултативен съвет по дигитализацията към министъра на туризма, който ще помогне за модерното и динамично промотиране на страната ни, съобщи още министърът.

Тя увери, че министерството приветства кандидатурата на София за европейска столица на интелигентния туризъм през 2020 г. и ще работи активно за това начинание. Предложението за такава кандидатура бе направено от представителите на НБТ и бе подкрепено напълно и от столичния кмет Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска - участник във форума.

Министър Ангелкова и кметът Фандъкова заявиха подкрепата си и за създаването на Национално конгресно бюро, което ще стимулира този процес и ще насърчи растежа на висококачествените и перспективни услуги. Инициативата бе представена от Националния борд по туризъм. Идеята идва от бранша, очаквам той да развие в детайли вижданията си за дейността на бюрото. Това е един от начините материалната база, която имаме, да бъде ползвана целогодишно. Секторът трябва да се обедини и общините, които имат ключова роля, да бъдат подпомагани, каза министър Ангелкова.  

Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ, и Мартин Захариев, зам.-председател на УС на НБТ, подчертаха значението на финансирането, за да може да се популяризира дестинация България.

Председателят на парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм Петър Кънев заяви, че една от мечтите на българския туризъм се сбъдна – да има свое министерство, и поздрави министър Ангелкова за постигнатото. Очакваме промените в Закона за туризма, каза той и изтъкна, че туризмът е икономика, но и история, и политика.

В срещата участваха десетки представители на бизнеса и общините, финансисти, IT специалисти и други експерти.

 

Коментари

  1. 2019.04.23 | 19:12

    ТЕЗИ ЛЪЖИ ДО НИКЪДЕ НИ ВИ ВОДЯТ.ТЕ ВИ ЗАТРАПВАТ ВСЕ ПО ВЕЧЕ И ПО ВЕЧЕ! ПРИВЛИЧАЛА ВОДЕЩИ ХОТЕЛСКИ БРАНДОВЕ! КАТО ТИКВАТА ДНЕСКА, ЧЕ ПОСТРОЯВАНЕТО НА ХЕМУС ЩЯЛА ДА ДОВЕДЕ ДО 10-15 % ПОВЕЧЕ БРУТЕН ВЪТР.ПРОДУКТ НА ОВЦА /ЧОВЕК/.ПРОСТ И ТЪП КАТО КРИВ КЮНЕЦ . .КОГАТО ПРОСТИ И НЕВЕЖИ , НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА КРАДЛИВИ ХОРА УПРАВЛЯВАТ ТОВА Е ПАГУБНО И ЗА ВСИЧКО ВЪВ ЕДНА ДЪРЖАВА

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.