Ангелкова представи постигнатото в българския туризъм пред чуждестранните посланици в България

България се развива устойчиво като туристическа дестинация за четири сезона и през последните години постигна рекордни резултати в сектора. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard на традиционната си годишна среща с чуждестранните посланици у нас. Тя информира за статистиката, постигната от страната ни и за броя посетители от водещите входящи пазари.

В първата петица са Румъния, Гърция, Германия Турция, Русия. За първите десет месеца на 2018-а България е посетена от над 8,4 млн. чуждестранни туристи, което е близо 5% ръст спрямо същия период на миналата година. С още по-високи темпове растат и приходите от международен туризъм, подчерта още тя. За периода януари-септември 2018 г. те възлизат на 3,2 млрд. евро, което бележи 7% увеличение спрямо същия период на предходната година.

Министър Ангелкова акцентира, че през лятото чуждестранните посещения на туристи в страната са били над 5.4 млн. и това е най-успешният сезон до момента. Очакваме тези рекордни данни да бъдат надградени и от новия зимен сезон, който ще се открие от 15 декември и за който се очертават около 5 процента ръст на туристите като начална прогноза.

Тези постижения са резултат от взаимодействието на министерството с бизнеса и активната подкрепа на администрацията за улесняване на услугите за гражданите и бранша в туризма, каза министър Ангелкова. Тя припомни, че част от промените, които нейният екип инициира по Закона за туризма и Закона за устройството на Черноморското крайбрежие, са вече факт, а други са пред финално съгласуване. Те дават актуализирана рамка за дейността в сектора и изпълняват приоритетите на правителството за намаляване на административната тежест. Бе транспонирана в българското законодателство и евродирективата за пакетните пътувания, което също съдейства на бизнеса.

Министър Ангелкова подчерта, че Министерството на туризма е първата държавна администрация, която на 1 декември тази година представи ново поколение електронни услуги за всички регистрационни режими, които предоставя по Закона за туризма. Те вече са достъпни за потребителите чрез специално разработена платформа. Електронният подпис на документите вече е възможен и чрез лицево разпознаване през смартфон след начална регистрация. Услугите могат да се ползват 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата от всички краища на света. Това пести време, но и средства на гражданите и предприемачите, каза още министърът. До март 2019 г. министерството ще е обхванало с електронните си услуги около 80 процента от страните по света.

Министър Ангелкова съобщи също, че през януари 2019 г. ведомството ще демонстрира и демоверсията на Единната система за туристическа информация, която ще направи пребиваването в България още по-сигурно и ще е от голяма полза за статистиката, движението на посетители по позари, както и за приходите в сектора. Данните ще се събират на общата информационна платформа, която е изцяло съобразена с GDPR, а личните данни ще са напълно защитени.

Качеството на предлагания продукт е изключително важно за нашата администрация, за да можем да утвърдим имиджа на страната, която привлича все повече платежоспособни туристи, посочи министър Ангелкова. За всеки хотел и ресторант ще се въведе идентификационен код, който ще персонализира дейността му. Важен елемент от нашата работа е и определяне статута на националните курорти, които са лицето на българския туризъм, подчерта министърът.

Тя се спря подробно и на друго голямо предизвикателство в отрасъла – подготовката и квалификацията на достатъчно изпълнителски кадри за сектора. Сред краткосрочните мерки за преодоляване на този дефицит това лято от трети страни бяха наети над 7700 сезонни работници в туризма - двойно спрямо предното лято. Такива кадри ще бъдат ангажирани и през новия зимен сезон. Министерството не спира да работи и по дългосрочните мерки за решаване на проблема. Съвместно с Министерството на труда и социалната политика бе сключено споразумение за сътрудничество в тази посока и вече се работи по пилотен проект с Българо-германския център за професионално обучение. В него ще се подготвят както безработни, така и работещи, но за придобиване на квалификация в туризма, стана ясно от думите й.

Министър Ангелкова направи преглед за свършеното от министерството за популяризиране туристическия потенциал на страната пред българските и чуждестранните посетители. След успеха на първоначално създадените 8 културно-исторически дестинации туристическата администрация съвместно с бизнеса и общините разработи и 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА дестинации, които бяха широко дискутирани на кръгли маси в страната. Следващата година планираме разработването на дестинации, които ще насърчат поклонническия туризъм, анонсира още тя. Работи се заедно с 11 държави от региона да се създаде общ балкански маршрут, който ще привлича не само туристи от Европа, но и от далечни дистанции.

Продължава активното присъствие на България и в други международни инициативи – по проекти на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество, Дунавската стратегия и различни проекти на Световната организация по туризъм. Те ще популяризират още по-активно страната ни като дестинация, предлагаща разнообразни видове услуги на разумна цена за масов и специализиран туризъм, включително и кулинарни инициативи за региона.

Министър Ангелкова съобщи също, че се подготвят и няколко инвестиционни тура у нас за водещи компании в сектора. Перспективно е да работим с всички държави, които проявяват интерес към страната ни като място за туристически визити и правене на бизнес. За това съдействат и маркетинг активностите ни - кампаниите с водещи световни медии, присъствие в дигиталните платформи, популяризиране на нашите забележителности и услуги чрез интернет платформата I love Bulgaria, посочи министърът. Тя обърна внимание върху голямото значение на диалога с водещи световни туроператори и браншови организации от страните партньори, като им благодари за ползотворното сътрудничество.

На въпрос за предстоящата година на Пловдив като европейска столица на културата министър Ангелкова информира, че това изключително престижно събитие ще включи над 500 прояви, представящи региона и страната като културна и историческа дестинация.

Министърът подчерта, че се полагат постоянни усилия за задоволяване потребностите на туристи със специални нужди. Правим всичко възможно чрез регулация да осигурим на хората със специални потребности условия за достъпност и комфорт в ресторантите и хотелите. Много концесионери на плажове вече поставиха съответното оборудване за достъп на такива посетители там, където теренът позволява. Над 300 хотела са проверени дали имат специални стаи и друго оборудване за удобствата на тези клиенти, обобщи министър Ангелкова.

Дипломатите поздравиха министър Ангелкова и нейния екип за постигнатите високи резултати в туризма и подкрепиха усилията България да се превърне в привлекателна дестинация за четири сезона, като изтъкнаха ролята на международното партньорство и инициативността на бранша. Те декларираха, че ще продължат да работят съвместно за устойчивото развитие на туризма.

На финала на срещата министър Ангелкова връчи на всеки от дипломатите грамота за ползотворно сътрудничество в областта на туризма. „Освен посланици на страните си Вие сте и посланици на България пред света“, категорична бе министърът.

Коментари

  1. 2018.12.05 | 15:04

    Толкова много победи в Туризма и толкова малко пари от него в държавната хазна. Парите изтекли по пътя между началната и крайната точка.

  2. 2018.12.05 | 12:01

    Не знаех че това на снимката е жена.

  3. 2018.12.04 | 18:32

    Лельо , доведи ги тия , че и ти, да побягате на състезание с коня на тати .Ти и без туй мязаш на кон.

    1. 2018.12.05 | 07:37

      тя е крастава кобила и коня не иска да я оножда

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Планирате ли покупки от офертите за Черния петък?

Планирате ли покупки от офертите за Черния петък?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.