Министър Ангелкова пред БХРА: В партньорство с бизнеса ще приключим 2018 г. с пореден ръст на туристи и приходи (снимки)

Очакваме да приключим 2018-а също с ръст на туристите и приходите, както бе в предходните години. Тази тенденция ни представя като устойчива дестинация, надграждаща постигнатото след създаването на самостоятелното Министерство на туризма. Аз и моят екип разчитаме основно на бизнеса в осъществяването на тези резултати. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard на работна среща с ръководството и представители на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). В нея участваха председателите на Управителния съвет на организацията Атанас Димитров, Бранимир Миланов и Георги Щерев, съобшиха от министерството на туризма (МТ).

 Ангелкова припомни рекордните данни за сектора след създаването на самостоятелното Министерство на туризма. За периода от януари до септември 2018 г. посещенията на чужди туристи у нас са с 31% повече от същия интервал на 2015 г., а приходите са нараснали с 38%.  През 2017-а визитите на чужденци са били около 8,9 млн. Надявам се и следващата година да запазим високите нива и да реализираме ръст от 5%, както сочат анализите, каза тя.

По отношение на рекламната политика, която туристическата администрация провежда, министърът акцентира, че тя ще продължи да се фокусира върху основните ни генериращи пазари, сред които Германия и Великобритания, и посочи, че за следващата година се очаква 15-19 на сто ръст на британските туристи. Имаме също много добри ръстове от Полша, Чехия, Израел и ще продължим активно да промотираме България на тези дестинации. Освен балканските и европейските пазари за нас много важни са и далечните и перспективните пазари, като обръщаме специално внимание на китайските туристи. За да бъде рекламата ни още по-ефективна, продължаваме съвместните проекти със световни медии, а кампаниите за насърчаване на вътрешния туризъм постигнаха ръст на туристите. Ще продължим и с присъствието си на основните борси, съобщи още министър Ангелкова.

Тя коментира промените в Закона за туризма, които ще насърчат процеса на устойчиво развитие на сектора, и се спря подробно на ползите от бъдещата Единна система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще заработи много скоро. С нея ще изсветлим сивия сектор в туризма и ще направим пребиваването на туристите по-сигурно, подчерта министърът. Основна задача е и постоянното повишаване качеството на туристическите услуги и намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите. С 19 вида вече са намалени документите на хартиен носител, които трябва да подават предприемачите.
Министерството насърчава активно използването на електронните услуги и освен с е-подпис ще въведе сред първите администрации у нас лицевата идентификация при ползване на поддържаните регистри. До тях ще има достъп всеки, който се е регистрирал чрез смартфона си. Това ще улесни и ускори работата и за двете страни.

Друг голям проблем, който можем да решим само заедно, е дефицитът на изпълнителски кадри в туризма, категорична бе министър Ангелкова. Тя припомни, че заедно с Министерството на труда и социалната политика бе подписано споразумение за партньорство, което ще подпомогнем квалификацията на работната сила – както за безработни, така и за работещи, включително и чрез дуалната система. Много бе постигнато и с промените в Закона за трудовата миграция и трудовата мобилности, за да се наемат при облекчени условия работници от трети страни. С МТСП и Българо-германския център за професионално обучение ще се обучават кадри за туризма по пилотен проект в центровете му в Царево и Смолян, информира министър Ангелкова и допълни, че разчита на бизнеса своевременно да заявява конкретните си нужди от кадри.

Председателят на УС на БХРА Атанас Димитров благодари за активния диалог с министерството. Той подчерта, че са отчели проблема с кадрите, които трябва да бъдат стимулирани да работят в страната. Членовете на асоциацията приветстваха новите инициативи за квалификация и преквалификация на заетите в туризма и обещаха съдействие от работодателите.

 

Коментари

  1. 2018.11.27 | 18:22

    Тъз леля мяза на татювия кон .

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Използвате ли криптовалути?

Използвате ли криптовалути?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.