Ангелкова се срещна с инвеститори и представители на туристическия бизнес в Саудитска Арабия

Министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard се срещна с инвеститори от Саудитска Арабия и представители на Националния туристически комитет. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на туризма. Домакин на дискусията в Рияд бе д-р Сауд Ал Масхари, генерален секретар на Съвета на саудитските камари. 

Българският министър е на работно посещение в страната по покана на Негово Кралско Височество Султан бин Салман бин Абдулазиз Ал Сауд – принц на кралството и председател на Комисията по туризъм и национално наследство на държавата. В делегацията са и представители на българския туристически бизнес. 

България е конкурентно място за чуждестранни инвестиции, защото предлага благоприятна данъчна среда и насърчава чрез законодателството си такива проекти. „Осигурени са правителствени стимули, социална сигурност, имаме високообразовани експерти, както и квалифицирана работна ръка", заяви министър Ангелкова. 

Тя подчерта, че туризмът е приоритетен сектор за българското правителство и е сред структуроопределящите отрасли на икономиката. „Благодарение подкрепата на премиера Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г бе създадено самостоятелно Министерство на туризма", коментира министър Ангелкова и допълни, че секторът се развива устойчиво, като през последните три години отбелязва рекордни резултати за цялата си история.

Близо 7 млн. чуждестранни туристи са избрали дестинация България за първите осем месеца на 2018 г., което е ръст от почти 6 на сто спрямо същия период на предходната година. Над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм у нас за първите седем месеца от настоящата година - над 8% повече в сравнение с тези месеци на 2017 г. 

Министърът отбеляза и ръстовете на туристите между двете държави, постигнати през последните 2 г. През 2017 г. 1143 туристи от Саудитска Арабия са посетили България. За първите 8 месеца от 2018 г. те са вече 946, което е ръст от 13,4% спрямо същия период на миналата година. Също през 2017 г. 267 българи са пътували до арабската страна като крайна дестинация и това е с 13,1% повече спрямо 2016-а.

Министър Ангелкова презентира пред саудитския бизнес създадената от Министерството на туризма Карта на инвестиционните проекти в България, в която са включени предимно общински проекти с възможност за публично-частно партньорство. Те са в диапазон за инвестиции от 500 хил. до 200 милиона щатски долара и включва идеи за изграждане на СПА центрове в различни общини.

Вложенията в строеж на луксозни 4- и 5-звездни хотели, към които Саудитска Арабия проявява подчертан интерес, са важна предпоставка за привличане на висок клас туристи. „Това прави дестинацията конкурентоспособна и търсена от много чуждестранни гости", подчерта министърът. 

Тя отбеляза още, че България е сред най-богатите страни в Европа по брой артефакти, и обърна внимание, че от създаването си туристическата администрация подкрепя бизнеса в усилията му да превърне страната в целогодишна дестинация. Министерството насърчава реализацията на кадрите в туризма чрез партньорството си с водещи университети като Софийския и УНСС, акцентира българският министър. Сред основните приоритети на правителството е развитието на инфраструктурата, което също привлича много инвестиции. 

Друг важен акцент в работата ни е развитието на специализирания туризъм. „Създадохме 8 културно-исторически дестинации и в процес на финализиране са 12 кулинарни и 7 балнео- и СПА дестинации, които покриват територията на страната и ще стимулират целогодишния приток на туристи по тези маршрути", поясни министър Ангелкова. Тя посочи още, че в Регистъра на туристическите фестивали и събития, поддържан от министерството, са включени над 1800 прояви, които се радват на голям интерес сред туристите. България е и сред водещите страни в Европа по източници на минерални води.

Ето защо е голям потенциалът за двустранното сътрудничество в модернизацията на съществуващи и създаване на нови центрове за рехабилитация, включително на базата на минерални ресурси, стана ясно от думите ѝ.

Генералният секретар на Съвета на саудитските камари д-р Сауд Ал Масхари поздрави страната ни за постиженията ѝ в туризма и икономическите сфери, като подчерта, че сред бизнес средите в Саудитска Арабия интересът към партньорства с български предприемачи се увеличава. Домакините изтъкнаха, че за тях България е страна с динамично икономическо развитие, в която те виждат потенциал за привличане на много инвестиции.

Такива проекти са възможни в хотелиерството, хранителната индустрия, инвестиции в рехабилитационни и терапевтични центрове за СПА услуги и др.

Коментари

  1. 2018.10.09 | 18:31

    те харесват грознички, ама чак толкова...

  2. 2018.10.09 | 18:30

    NIKOLETA LOZANOVA I PRIATELKITEI SA PO PALAVI I PO EVTINI OT TAS SKOCHUBRA

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.