КЗП към хотелиерите: Потребителите заслужават качествени туристически услуги и в края на сезона

Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването, за да можем да кажем, че държим летвата високо до самия край. И оттам – очакванията за следващите сезони да бъдат така добри трябва да се повишават. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

Той апелира към предлагащите туристически услуги да не се изкушават да свалят качеството в края на туристическия сезон като освобождават част от персонала или не предоставят в пълен обем услугите, които са били налични в хода на активния сезон. 

„Общият извод е, че качеството на българския туристически продукт с всяка изминала година става все по-добро. Това, надявам се, биха могли да потвърдят и потребителите. Но ние съдим по факта, че в сравнение с минали години през този летен сезон са по-малко на брой постъпилите при нас сигнали от граждани, които са били потърпевши от различен тип нарушения”, коментира Маргаритов в предаването „Социални профили” по Военния телевизионен канал. И уточни, че по-голямата част от извършените през лятото по Черноморието около 2000 проверки са част от програмата на Комисията „Лято`2018”. 

Маргаритов отбеляза, че понякога потребителите повдигат въпроса защо не ползват безплатно шезлонг и чадър на плажа, след като са в условията на режим All Inclusive. „Съгласно Наредбата за категоризирането на туристически обекти това не е задължителен реквизит на услугата, но ако хотелиерът се е договорил с концесионера на съответния плаж, той би могъл да предостави безплатен достъп до плажната ивица или по-скоро такъв, какъвто е включен в общата цена за настаняване и изхранване”, обясни той.

Председателят на КЗП допълни, че това може да се случи не само когато се предлага All Inclusive настаняване, но главното е да има такива взаимоотношения, които да позволяват на въпросните хотелиери да предоставят част от плажа на своите клиенти. 

В момента във фокуса на контролната дейност на Комисията са ученическите принадлежности и летните намаления. Инспекторите следят за пълната и коректна информация, както за произхода и характеристиките на предлаганите артикули, така и за условията на представяните на вниманието на потребителите търговски предложения. 

По отношение на двойните стандарти при потребителските продукти в различните страни от Европейския съюз Маргаритов посочи, че има много ясна пътна карта на това, което предстои да се случи оттук нататък за решаването на въпроса. А именно – промяна в директивата за нелоялните търговски практики, която да доведе до това, че даден производител няма да има право да предлага определен продукт под една марка с различно качество.

Председателят на КЗП припомни, че за първи път единодушно за съществуването на този проблем на общоевропейско ниво беше признато именно по време на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз на специално организиран в София форум по тази тема.

„Интересен момент, към който се върви, е нарушителите да бъдат санкционирани не с някаква твърда сума, а с процент от оборота си, за да е ясно, че какъвто е мащабът на нарушението, такъв ще бъде и мащабът на наказанието”, заключи Маргаритов. 

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.