Ангелкова: Проектът за СПА дестинации е начин базата по Черноморието да се ползва в четири сезона

Проектът на Министерството на туризма за създаване на 7 балнео- и СПА дестинации в страната, включително и Черноморска, е част от стратегията за утвърждаване на България като целогодишна дестинация.

Това заяви във Варна министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard. Тя присъства на третата среща от поредицата дискусии  за балнео- и СПА дестинациите, съобщиха от пресслужбата на ведомството.

„Инициативата се реализира съвместно с бранша и местната власт и е изключително важна за Черноморието, защото ще помогне хотелската база тук да се използва през четирите сезона“, обясни Ангелкова.

Тя благодари на междуведомствената работна група по проекта, която анализира постъпилите от общините предложения по него, и за подкрепата на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

„Целта бе да създадем база за дискусии с бизнеса, за да надградим вече създаденото и осигурим цялостен качествен продукт“, подчерта министър Ангелкова.

СПА дестинациите ще бъдат рекламирани на всички големи форуми с участието на министерството и в интернет платформата I love Bulgaria. Ведомството работи и по проект, който проучва актуалните нагласи в търсенето на туристическите продукти.

Германските туристи например свързват България преди всичко с плажовете и почивка на море, а балнео- и СПА услугите заемат 5-о място в предпочитанията им.

„Това означава, че трябва да развиваме този вид туризъм и да засилим търсенето му“, каза министър Ангелкова.

Тя отбеляза информацията, получена от туроператора  „Томас Кук“, че България е все по-предпочитана като дестинация и ръстът на туристите му е близо 30% спрямо миналата година.

Министър Ангелкова обърна внимание и върху връзката между проекта за дестинациите и здравния туризъм. Сътрудничим си с Министерството на здравеопазването, което работи по транспонирането на Директивата за трансгранично лечение на пациенти. Надявам се, след като сложихме фокус върху здравния туризъм с проведената през миналата година в София първа международна конференция по тези въпроси, сега отново да ги обсъдим на второто й издание през октомври, каза министърът. Тя припомни, че България е изключително богата на минерални извори и заема второ място след Исландия по запаси.

Чрез СПА  дестинациите министерството подпомага усилията на общините и туроператорите. Целта е това, което вече е създадено като продукт, да бъде рекламирано още по-фокусирано и да привлича вниманието, включително с големия потенциал на Черноморието.

За да разширим крилата на активните сезони и да превърнем България в целогодишна туристическа дестинация, ние заложихме на три концепции, допълни министърът. Едната е свързана с разработените 8 културно-исторически дестинации, които функционират и увеличиха сериозно прираста на туристи. Другият проект, с който СПА дестинациите могат да се комбинират, е за 12-те винено-кулинарни.

В срещата за СПА дестинациите във Варна участваха областните управители на Варна Стоян Пасев и на Добрич Красимир Кирилов, зам. областният управител на Бургас Владимир Крумов, кметове от всички черноморски общини, предприемачи, туристически организации и др. Министър Ангелкова благодари на кмета на Варна Иван Портних за ангажираността да се развиват туристически продукти от високо качество и изтъкна, че градът и регионът изцяло покриват представата за дестинация за 4 сезона.

В отговор на въпроси от медиите министър Ангелкова посочи, че проверките по морето продължават много интензивно. Правят се средно по две инспекции на плажовете за спазване на съотношението между свободна и платена зона, включително и чрез замервания на геодезисти.

При сигнали, че свободната зона не отговаря на изискванията, се прави и допълнителна инспекция. Проверката на Златни пясъци  показа, че свободната зона е 52%, т.е. повече от регламентираната. За свободната зона на плаж „Несебър-юг“ също е направен мониторинг и там изискванията са спазени.

Ще направим още един мониторинг, каза министър Ангелкова и увери, че  продължават проверки и по хотелите, за да се следи как се изпълняват изискванията на Закона за туризма за съответствието между категорията им и качеството и обема на предлаганите услуги.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.