Туристически обекти от България вече могат да се търсят и споделят чрез мобилно приложение

1
© Министерство на туризма

Българското Министерство на туризма е първото в света, което пуска услуга с възможност за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

В момента в платформата има над 250 национални туристически обекта, а общо местата, включени в нея, са над 5000, каза Веселин Василев. Той допълни още, че членовете на iLoveBulgaria са над 500 организации и се отчитат повече от 17 хил. инсталации през първите 10 месеца от старта на проекта.

Включването на дигиталните технологии очакваме да допринесе за положителното развитие на туризма в страната, а резултатите за 10-те месеца на годината са много обнадеждаващи, информира министър Ангелкова. Тя обясни, че според данните на НСИ до октомври повече от 8 млн. чуждестранни туристи са посетили България, като се отчита увеличение от 7,6 на сто. Предвиждаме и предстоящия зимен сезон да бъде успешен, коментира още министърът. Прогнозите са за нарастване между 5 и 10 на сто на чуждестранните гости у нас, като през миналия сезон те достигнаха над 1,4 млн., с което се отбеляза увеличение от над 19%.

За изпълнението на проекта не е нужно финансиране, каза министър Ангелкова. Тя обясни, че договорът между Вайбър и iLoveBulgaria е на бартерен принцип, при което платформата предоставя информация за места, а Вайбър - канала за разпространение. Световни проучвания показват, че употребата и значението на интернет нараства. 2/3 от туристите, които пътуват с цел почивка, организират ваканцията си през интернет. За една година - от юли 2016 г. до юли 2017 г., резервациите чрез мобилни устройства са се увеличили с 37 на сто. Освен това 95% от пътуващите с цел почивка четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си. Осем от 10 туристи биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. Само за една година потребителите на интернет са се увеличили с 10%, а ръстът при социалните мрежи е 21 на сто.

Много добри са и данните на БНБ за приходите от международен туризъм. В периода януари-септември 2017 г. постъпленията от международен туризъм и пътувания възлизат на близо 6 млрд. лв., а ръстът спрямо същите месеци на миналата година е 9,4%. Само пред летните месеци от юни до септември приходите от международен туризъм са около 4,5 млрд. лв. и се отчита нарастване от 7,6 на сто в сравнение с този период година по-рано.

Повече от 2 млн. са потребителите на Вайбър в България, а по света те достигат над 900 млн., съобщи Атанас Райков. И обясни, че чрез новата услуга само с две кликвания ще може да се открие даден туристически обект. Той допълни още, че поне по една минута ще се спестява при всеки техен коментар.

При старта си проектът iLoveBulgaria включваше 100-те национални туристически обекта и нови забележителности от редица общини по черноморското крайбрежие и вътрешността на страната, припомни министърът. След сканиране на QR кода им посетителят се „озовава“ сред уникални за туриста маршрути. Сега се работи и по видеоклипове на обектите. След като са готови, те също ще са достъпни през чата на Вайбър, уточни министърът.

Услугата е съвместен проект на Министерството на туризма и iLoveBulgaria. Всички, които използват Вайбър на телефоните си в България, вече ще могат да получават информация за българските туристически обекти чрез директната връзка между приложението и платформата iLoveBulgaria, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова. В събитието участваха Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria, и Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и директор Телеком партньорства. Свързването ще даде възможност всичко, което е включено или се добавя към мобилно приложение и уебсайт на iLoveBulgaria, автоматично да се показва и във Вайбър, съобщи министърът. Тя уточни, че потребителите ще могат да откриват и да си препращат снимки и информация в чата за националните ни обекти. Министерството на туризма и iLoveBulgaria сме първи в България и едни от първите в света, които имат възможността да осигуряват съдържание във Вайбър Chat Extension, посочи още министър Ангелкова. И коментира, че дигитализацията е основен акцент в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 г.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1

Водещи новини