-
13 юли 2017 10:15
- 2977
- 1
Около 5% от общия брой постъпващи в Комисията за защита на потребителите (КЗП) оплаквания на годишна база са свързани с качеството на туристическия продукт. Това показва един не чак толкова наситен с нарушения пазар, какъвто например е този на телекомуникационните услуги, където делът на жалбите е близо 30%.
Това посочи пред БНР председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Той припомни, че в помощ на туристите Комисията разкри за първа година виртуални приемни по Черноморието. Те са не само за въпроси в сферата на туризма. „Можем да се притечем на помощ при покупка на некачествена стока и отказана рекламация, при покупка на потенциално опасна стока, защото пък тогава нашата реакция би довела до изтеглянето на тази стока от пазара и така се предпазват и други потребители. Също и във всички онези случаи, в които е налице нелоялна търговска практика”, обясни Маргаритов.
От виртуалните приемни могат да се възползват всички туристи, които ще изберат да изкарат своите почивки в България. „Надявам се, че голяма част от нашите сънародници зад граница ще бъдат тук в летните месеци, за да се видят със своите близки, да почиват на нашето Черноморие. Убеден съм, че когато си далеч от Родината, едно такова завръщане винаги носи изцяло положителна емоция. Надявам се, че в случаите, в които има някакво нарушение или някаква неудача, ще можем да откликнем, да помогнем и да създадем у тях справедливото усещане, че в България действително нещо положително се случва и че може да се разчита на съдействието на институциите за това да бъдат решавани реалните проблеми на всеки един човек”, каза още той.
Председателят на КЗП потвърди, че се води статистика за констатациите, която е ценна за проследяване тенденциите, както в положителното развитие на процесите в туризма, така и за нарушенията. По такъв начин контролният орган е наясно с техния вид и количество и може да търси противодействието, което институциите трябва да окажат, за да е налице все по-спокоен, все по-търсен и все по-надежден туристически пазар.
Маргаритов подчерта, че независимо от по-засиленото присъствие по морето, Комисията има екипи и във вътрешността на страната. „Извършваме проверки, както по заложените в програмата ни кампании, така и по всички жалби и сигнали, които получаваме. Запазва се тенденцията от последните години да получаваме все повече жалби и сигнали. Тази година най-вероятно те ще достигнат 25 000, с което оставаме най-търсената институция. Надяваме се, че това е знак и за доверие. Но същевременно си давам сметка, че е и отговорност, която ни задължава да подхождаме максимално сериозно към всеки казус, с който се обръщат към нас хората и да положим максимални усилия реално да им помагаме. Санкцията за извършеното нарушение е важен и задължителен елемент. Но най-важното е, когато човек остане удовлетворен, когато въпреки че е имал някакво неблагополучие, проблемът е решен и той е получил компенсация. Чувството за справедливост е важно да бъде отстоявано, защото то е и основната гаранция за развитието на обществото като цяло”, каза в заключение председателят.
Последвайте канала на
Свързани новини
Румен Радев: В Черна гора има интерес към България като туристическа дестинация
12 юли 201714:36
Това е най-добрият град в Европа през тази година
12 юли 201710:31
Димитър Маргаритов: Цената на продавания алкохол не е определяща за това дали той е качествен
08 юли 201708:27
Димитър Маргаритов: Два пъти повече са преустановените нелоялни търговски практики
07 юли 201711:00
Министър Николина Ангелкова проведе среща с кметове от София област
06 юли 201718:11
Валери Симеонов: Полуголи и мъртвопияни деца обикалят като стада бизони в Слънчев бряг (видео)
06 юли 201708:54
Димитър Маргаритов: Респектът в областта на потребителската защита се гради и с комуникация
01 август 201710:19
5 вида образование, които ще изчезнат след 20 години
16 юли 201712:46
КЗП: В сферата на туризма всеки казус е достатъчно сериозен
15 юли 201715:32
Фантастично! Алберт Попов триумфира в слалома в Мадона ди Кампильо
Барса сломи Атлетик и е на финал, но и VAR помогна
Тотнъм нанесе едва втората загуба на Ливърпул от началото на сезона
Ланс си хареса още един футболист на ЦСКА - София?
Ужасяващ епизод с Бентанкур в първите минути на Тотнъм - Ливърпул
Спартак понесе ново разочарование в Европа
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Депутатите приеха на първо четене промените в Закона за съдебната власт
08 януари 202520:27
Депутатите приеха на първо четене и петте законопроекта за промени в ИК
08 януари 202518:55
Проф. д-р Пламен Киров: Вместо да изберат нов ВСС, депутатите внасят каскада от закони, за да спрат конкретен човек
08 януари 202518:07
Журналистът Стояна Георгиева: Борисов по-скоро не иска да прави правителство
08 януари 202519:04
Провалиха се преговорите за нов КТД в Столичния автотранспорт
08 януари 202519:52
АПИ има вина за катастрофата на АМ „Струма“, при която загинаха 45 души от Северна Македония
08 януари 202521:39
Водещите новини! Два пъти над нормата е замърсяването на въздуха в София. ЕК отговори на Тръмп, намекна за „съвместна отбрана между държавите от ЕС“
08 януари 202519:24
Огненият ад в Лос Анджелис: Бен Афлек е евакуиран, домовете на Том Ханкс и Стивън Спилбърг опустошени
08 януари 202518:16
Огромен крокодил разкъса многодетна майка
08 януари 202520:22
2017.07.13 | 12:57