Министерството на туризма предлага по-добра защита при фалирал туроператор

  • 02 май 2015 17:48

  • 1421
  • 0
Министерството на туризма предлага по-добра защита при фалирал туроператор
©

Министерството на туризма ще предложи законодателни промени, които да осигурят по-добра защита на потребителите при неосъществяване на платена организирана екскурзия и фалит на туроператори, съобщиха от министерството.

Причината е пореден случай преди почивните дни, когато туроператор остави 300 души без почивка. Министерството на туризма е поискало да бъде наложена имуществена санкция на фирмата, тъй като не е уведомено от нея за започнатата процедура по несъстоятелност, съгласно Закона за туризма, пише dnevnik.bg.

На 29 април туристическият агент "Арайвалс- Иди" ООД е изпратил уведомление до своите партньори, че не може да изпълнява дейността си и започва процедура по несъстоятелност. Веднага е установен контакт с Комисията за защита на потребителите и са изпратени на място експерти на Министерството на туризма. Установено е, че за предстоящите празници са продадени туристически пакети за Сардиния, Италия (160 души); Римини, Италия (45 души) и Лефкада, Гърция (80 души), които пътувания няма да се осъществят.

В понеделник ще има среща с представители на браншови организации, за да се обсъдят предстоящите промени.

Уведомена е и Комисията за финансов надзор, за да бъдат проучени възможностите за подобряване на условията при сключване на туроператорска застраховка и механизмите за прилагането й в подобни случаи, както и за по-ефективен контрол в сектора. Предстои среща и с Асоциацията на българските застрахователи.

Според получената информация, фирмата има сключена застраховка "Отговорност на туроператора", валидна до 8 юли 2015 г. с лимит на отговорност 900 000 лв. Проверката по случая продължава.

"Знаем за около 300 души, които трябваше да пътуват през майските празници. Хубавото е, че нямаме информация за бедстващи туристи", коментира случая Георги Рачев от Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции пред Нова телевизия.

Освен тези около 300 души засегнати са и хора, направили ранни резервации за есента, уточни Рогачев.

Той препоръча на всички, които са платили за пътуването, да посетят клоновете на "Евроинс", където да представят договора, който са сключили, заедно с касовия бон.

"По случая е стартирана проверка. Установихме, че е налице валидна застраховка за отговорността на туроператора, посредством която могат да се удовлетворят засегнатите потребители", заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
1421 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини