)
Най-голeмият производител на храни в света "Нестле" (Nestle) планира да повиши още цените на своите продукти през настоящата година. Това съобщи главният изпълнителен директор Марк Шнайдер, след като по-скъпите суровини отслабиха нетната печалба на корпорацията през 2022 г., оставайки я под очакванията на анализаторите, предаде Ройтерс.
Акциите на "Несле", търгувани на швейцарската борса SIX Swiss, поевтиняха с 1,8 на сто към 16:00 часа бълг. време.
Базираната в Швейцария компания съобщи още, че се е насочила към органичен ръст на продажбите, който да намали влиянието на валутни колебания и придобивания в диапазон от 6 до 8 на сто през настоящата година.
Останалата част от сектора на бързооборотните храни също увеличи цените си, за да се справи с нарастващите разходи за почти всякакви суровини, след като руската инвазия в Украйна усложни въздействието на свързаните с пандемията затруднения във веригата за доставки.
През 2022 г. отчетените продажби на компанията са се увеличили с 8,4 на сто, достигайки 94,4 милиарда швейцарски франка (102,31 милиарда щ. долара).
Производителят на разтворимо кафе "Нескафе" (Nescafe) и шоколадови блокчета "КитКат" (KitKat) повиши цените си с 8,2 на сто през миналата година в глобален план, но това не е компенсирало напълно въздействието на увеличените разходи за суровини върху маржовете.
Реалният вътрешен растеж - показател за обемите на продажбите на компанията - се е повишил едва с 0,1 на сто през 2022 г. заради по-лошите резултати в Северна Америка и от оперативното звено за кафе на компанията, носещо името "Неспресо" (Nespresso).
Ръководителят на хранително-вкусовия гигант отказа да коментира конкретно планираното повишение на цените, което според него е необходимо, за да се компенсира покачването на цените на суровините.
Според него на "някои пазари, като американския и британския, виждаме висока продължаваща инфлация, а на други пазари, като този в Китай и тук в Европа (...), инфлацията е по-приглушена".
Същевременно нетната печалба, изплащана към акционерите на "Нестле", спадна до 9,27 милиарда швейцарски франка, оставайки под очакванията на анализаторите за нетна печалба от 11,58 милиарда франка, въпреки че прогнозата не отчита обезценката на дъщерното дружество "Аимунен" (Aimmune).
"Нашият брутен марж е намалял с около 260 базисни пункта, което е огромна разлика", е казал Шнайдер пред репортери.
Последвайте канала на