"Боинг" не е завършил работата, необходима за одобрение на моделите 737 Макс 7

  • 30 септември 2022 14:04

  • 435
  • 0
"Боинг" не е завършил работата, необходима за одобрение на моделите 737 Макс 7
© Getty Images/Guliver
Слушай новината Слушай новината

Производителят на самолети "Боинг" (Boeing) не е успял да завърши ключовата работа, необходима за сертифициране на моделите 737 Макс 7 (737 MAX 7) до декември. Това пише Американската Федерална авиационна администрация (FAA) в писмо, цитирано от Ройтерс.

Лирио Лю, изпълнителен директор по авиационна безопасност на правителствената агенция, пише в писпо до "Боинг" от 19 септември, че контролният орган е потърсил дискусия с компанията "за реалистични срокове за получаване на оставащите документи".

"Боинг" трябваше да предаде всички оставащи оценки на безопасността до средата на септември, "ако компанията възнамерява да изпълни плана си за завършване на работата по сертифициране (и получаване на одобрение от властите за този модел самолет) до декември", пише още Лю. Според нея към 15 септември "малко под 10 процента от оценки на безопасността са били приети от Федерална авиационна администрация, а от тях 70 процента са в различни етапи на преглед и ревизия".

"Най-притеснителното обаче е, че "Боинг" все още не е предоставил първоначално подаване за шест от неизпълнените си оценки на безопасността", добави Лю.

"Боинг" запази преднината си пред "Еърбъс" в надпреварата за нови поръчки

Авиоконструкторът е изправен пред краен срок през декември, за да получи одобрение от федералната агенция за моделите си 737 Макс 7 и 737 Макс 10, или ще трябва да покрие новите съвременни изисквания за предупреждение в пилотската кабина, което може значително да забави одобренията.

От компанията заявиха, че обсъждат времето, необходимо за завършване на сертифицирането, "следвайки установените процеси". "Ние не се стремим да бързаме с този процес и вярваме, че безопасността се обслужва най-добре, като се даде време на усилията за сертифициране", твърдят експертите на "Боинг".

Конгресът може да реши да отмени изискванията, които бяха приети като част от законопроекта за реформа на сертифицирането, приет след две фатални катастрофи със 737 МАКС, в които загинаха 346 души и доведоха до 20-месечно спиране на модела, отбелязва БТА.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
435 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини