"Самолетът работи чудесно", каза Дженифър Хендърсън, главен пилот на полета по програмата 737.
Боинг трябваше да се пребори с разочарованията от 737 МАКС по цял свят, след като при две катастрофи за кратък интервал от време, през 2018 и 2019 година, загинаха общо 346 души, припомня АФП.
Бяло-синият самолет излетя в 10:07 ч. местно време (17:07 ч. по Гринуич); 20:07 ч. бълг. вр. вчера) от Рентън, Вашингтон, и след прелитане над ясно небе кацна безопасно в Сиатъл в 12:38 ч. (19:38 ч. по Гринуич; 22:38 ч. българско време снощи).
Официално пуснат през 2017 година, 737-10 имаше за цел да конкурира А321нео (A321neo) на Еърбъс (Airbus) в сегмента с една пътека и над 200 места.
Първите доставки първоначално трябваше да бъдат извършени през 2020 година, но датата бе отлагана вече два пъти.
Самолетът, който допълва гамата от еднофюзелажни машини на сиатълския гигант (737-7, 8 и 9), тепърва предстои да премине многобройни тестове, преди първите бройки да бъдат доставени на клиентите. Това се очаква да стане през 2023 година.
"Маршрутът, по който поехме, ни позволи да тестваме системите, управлението на полета и качествата за управление на самолета, всички тези маневри преминаха точно както се надявахме", добави тя, цитирана в комюнике.
Моделът 737-10, който е най-големият от серията МАКС, може да превозва до 230 пътници на разстояние 6110 километра. Той се предлага на каталожна цена от 134,9 милиона долара.
Най-новото попълнение 737-10 в семейството МАКС (MAX) на Боинг (Boeing) изпълни първия си полет, отбелязвайки нов етап в рестартирането на този вид машини за средни разстояния, които 20 месеца бяха спрени от движение след две фатални катастрофи, предаде Франс прес.
)