Експортен хъб търси новите български тигри - износители

До четири месеца 15 български компании, които са ориентирани към експорта, ще бъдат пилотно подпомогнати чрез Експортния хъб България да намерят нови пазари или контрагенти. Това обяви пред журналисти Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. За фирмите подкрепата ще е безплатна.

Днес той и представители на още 12 институции - съорганизатори на Експортния хъб, подписаха неговото учредяване и посочиха, че това е пример за публично-частно партньорство. Изпълнителният председател на Българската стопанска камара Радосвет Радев, която е сред организаторите на експортния хъб, изтъкна, че всички анализи показват, че за 30 години България вече е станала експортно ориентирана икономика и изрази увереност, че с инициативата ще може да бъдат създадени новите български "тигри" - износители, за да има страната ни достойно място на световния пазар.

Експортен хъб България ще започне работа в началото на 2020 г.

Хъбът ще работи в две направления - ежемесечни обучителни събития, на които ще се канят изявени български предприемачи, които вече са стъпили на чужди пазари, чуждестранни търговски аташета и посланици ще дават съвети как да се навлезе на пазарите на техните страни, обясни по време на церемонията Бойко Таков. Планира се на по-късен етап инициативата да бъде базирана и онлайн, както и изготвянето на сайт на хъба. Целта е тази информация да достигне до повече производители, голяма част от които работят извън столицата.

Второто направление на работата на експортния хъб е свързано с обучението на компаниите, като пилотно се започва с 15 фирми от три сектора. Критериите, по които ще бъдат избрани фирмите, както и секторите, ще бъдат определени в началото на следващата годината. Идеята е да са фирми, които имат ниво на растеж, позволяващо им да излязат на чужди пазари, както и да разполагат с екипи, които, след оказаната им помощ, ще могат да надградят наученото в обучителната програма.

Програмата ще е за четири месеца, а организаторите обещават в края ѝ за всяка една от фирмите да има поне един нов пазар или контрагент. В инициативата ще се включат и търговските аташета на Министерството на икономиката, които са в над 50 държави. Пред журналисти Бойко Таков уточни, че ако тази програма бъде ефективна, тя ще продължи. Вече е имало разговори с оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност" да се кандидатства за финансиране, което ще даде по-голяма устойчивост напред, допълни Таков.

През периода януари - септември 2019 г. износът на стоки от България за трети страни нараства

Агенцията за последните 12 месеца е подкрепила над 1800 компании да излязат на чуждестранни пазари - чрез търговски мисии, бизнес делегации, изложения и панаири.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Идват ли криза и/или рецесия?

Идват ли криза и/или рецесия?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.