-
19 август 2019 11:27
- 497
- 0
По време на активния летен сезон по морето и в планинските места за отдих нерядко се наблюдава завишаване на цените, напомнят от Комисията за защита на потребителите /КЗП/.
"Всички са наясно, че когато отидат на почивка, цените в курортите ще са по-високи в сравнение с тези в традиционно обитаваните от тях места. В условията на пазарна икономика ценообразуването е свободно. Но проблем би било, ако информацията за по-високите цени се поднася по начин, който неприятно изненадва хората в последния момент. Това е нещо, за което ние определено можем да се намесим, защото по закон всички търговци са длъжни коректно да обявяват цените на предлаганите от тях стоки и услуги. Нашите екипи са на терен и в готовност да реагират при всяка нередност на пазара", коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран в прессъобщение на КЗП.
Понякога в нарушение на закона търговците обявяват едни цени на етикетите върху продуктите или на щендерите в близост до дадената стока, а на касата маркират по-високи. Това се отнася, както за артикули в промоция, така и при продажбите на реални цени.
На почивка обикновено се купува най-необходимото. Затова от КЗП предлагат да запомним цените на избраните от нас стоки и да проследим как се таксуват на касата. Когато обаче сме отседнали в собствен имот или на свой близък, тогава можем да напълним повече потребителската кошница. В такъв случай е достатъчно да запомним цените на няколко от стоките - 2, 3 или 4, предлагат от Комисията. За предпочитане е това да са най-скъпите или ако са промоционални - тези с най-висок процент отстъпка. В случай че всяка от тях бъде маркирана на посочената в рекламата или на етикета цена, тогава вероятността и с останалите нещата да са наред, е голяма. Но ако има разминаване някъде, е добре да проверим отново цените на всяка от стоките поотделно.
Ако на касата установим разминаване между обявена и приложена цена, трябва да настояваме стоката да ни бъде продадена на обявената цена. В случай че търговецът откаже, не трябва да купуваме, съветват от КЗП. Важно е в подобни случаи да сигнализираме и в Комисията за защита на потребителите, за да бъде извършена проверка и при установяване на същите обстоятелства - наложена санкция. Същевременно ще можем да получим съдействие за възстановяване на надвзетите суми, ако търговецът не е реагирал адекватно.
Ако установим разминаването по-късно, трябва да се върнем в магазина и да покажем на служителя на касата или на управителя на обекта маркираното на касовия бон. Трябва да настояваме, че обявената цена - в реклама или на етикета, е по-ниска от тази на издадената ни касова бележка. Наше право е да ни възстановят разликата или да вземат обратно стоката, като ни върнат парите, напомнят от КЗП.
Независимо къде продава: в стационарен магазин, в интернет, във временен обект - по закон всеки търговец е длъжен да посочва продажната цена на стоките. Ако самата стока е твърде малка, той може да постави цената в близост до нея, но и тогава трябва да е недвусмислено за кой артикул се отнася тя. И същата тази цена трябва да се маркира на касата.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Кое колко струва и как да сме сигурни?
16 август 201910:34
КЗП: Съотношението цена-качество при туристическия продукт е изключително важно
15 август 201913:22
КЗП със съвети за безпроблемна лятна ваканция
13 август 201909:44
КЗП: Интернет търговците също са длъжни да спазват стандартите за безопасност на стоките
08 август 201909:47
КЗП: До момента не са открити опасни плажни стоки
07 август 201909:19
КЗП с важни съвети при покупката на летни стоки
01 август 201911:30
На пазар по време на екскурзия в ЕС - моите права без граници!
02 септември 201909:25
Шестима от задържаните в Левски за телефонни измами остават в ареста
01 септември 201919:38
КЗП: Ако автобусът закъснее повече от два часа, имаме право да се откажем от пътуването и да получим парите си за билета
01 септември 201910:45
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41