Потребителски кредит се тегли предимно за ремонт

Бългapитe нaй-чecтo взeмaт пoтpeбитeлcĸи ĸpeдити зa peмoнт нa дoмa (35%). Данните са от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на Пощенска банка. Заедно с ремонта на дома другата най-често посочвана причина, поради която клиентите се обръщат за кредит, е обединяване на задълженията, посочена от 34% от анкетираните. Следват покупка на автомобил (24%) и обзавеждане на дома (22%). 11% от потребителите използват потребителски кредит, за да финансират почивката си.

 

Експертите на Пощенска банка отчитат продължаваща тенденция за ръст в потребителското кредитиране през първата половина на 2019 г. В унисон с подобрените макроикономически показатели в страната се наблюдава увеличаване на средния размер на новоотпуснатите потребителски кредити от 7,2% и той достига за 2019 г. средна сума от близо 13 400 лв.  ̶  при 12 500 лв. година по-рано. Сред основните причини за това са добрите условия по потребителските кредити, ниската безработица и благоприятната икономическа перспектива. Средният срок за изплащане на кредита остава 5 години.

Изследването на Гемиус показва, че средната сума на потребителски кредит, която ползват клиентите за ремонт на дома, е близо 12 800 лв., а за почивка ̶ 3 800 лв. Малко по-малка е инвестицията за обзавеждане на дома – близо 9 400 лв.

Близо 1/3 от хората, участвали в проучването (36%), които имат потребителски кредит, твърдят, че тегленето му създава улеснение. 28% посочват, че предпочитат да планират разходите си спрямо доходите си, за 13% от анкетираните тегленето на потребителски кредит е необходимост, а за 7% от тях – това е част от ежедневието.  

Най-често потребителски кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 40 и 50 години, малко повече жени, отколкото мъже, семейни и със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец. По-високият финансов профил на кредитоискателите е свързан и с наличието на по-високо образование и заемана длъжност. Дори и изтеглили кредит, потребителите продължават да пътуват, да излизат и да спортуват. Разполагат с бюджет от 400 до 800 лв. за свободно време, като пътуват повече от 2 пъти годишно в България и също толкова в чужбина; посещават ресторант веднъж на две-три седмици, кино веднъж на няколко седмици, фитнес веднъж на две-три седмици и прекарват време с приятели навън няколко пъти седмично.

Експертите на банката отчитат още, че клиентите търсят също така продукти и услуги към потребителските кредити, носещи допълнителна добавена стойност. Затова от Пощенска банка до края на месец август предлагат потребителски кредити с нови, по-добри условия. Освен тях клиентите могат да се възползват и от бързо разглеждане на искането за кредит – до 2 работни часа, получаване на средства до 1 работен час, възможност за безплатно експресно издаване на дебитна карта или обединение на задълженията по потребителски кредити и други кредитни продукти в едно. Като част от стратегията си за развитие на иновативни канали за финансиране, банката ще продължи да инвестира и в центровете за експресно потребителско кредитиране „Моменто”, в които клиентите могат да кандидатстват за финансиране в рамките само на 40 минути и на удобни за тях локации.

Данните на банката показват още, че 76% от клиентите, които имат потребителски кредит, проявяват интерес към ползване на кредитна карта за финансиране на различни покупки през летния сезон. С нея могат да се възползват от редица отстъпки и привилегии при пътуване, резервиране на хотел, закупуване на самолетни билети и др. Потребителите могат да ползват 3% отстъпка при резервация и плащане с кредитна карта от Пощенска банка в Booking.com или да защитят правата си при проблемни полети, благодарение на иновативната услуга на банката и ClaimCompass. Резултатите от анализа показват също, че 75% от клиентите ползват интернет банкиране и предпочитат да се разплащат бързо, лесно и удобно, навсякъде, когато пътуват. 97% от потребителите предпочитат да имат по-голяма сигурност със застраховка по програма „Защита на плащанията“.

Допълнителна информация за потребителските кредити на Пощенска банка можете да намерите на сайта на банката – www.postbank.bg, в специализираните центрове и офисите на банката. За да улесни максимално клиентите си, банката предлага и услугите – консултация с мобилен банков експерт или кандидатстване по телефон на кратък номер *7224.

(в материала има продуктово позициониране)

Коментари

  1. 2019.08.06 | 12:29

    Мили хора, НЕ взимайте никакъв кредит и върнете колкото се може по-бързо наличните си. До една година идва нещо страшно и ако направите грешката да сте овътрени ще съжалявате жестоко!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.