КЗП: При импулсивно натискане на бутона „купи”, може да се сдобием с ненужни и не чак толкова евтини стоки

1
© КЗП

„Когато говорим за съвсем ограничен асортимент, тогава очевидно не е съразмерно анонсирането”, обясни председателят на КЗП. Той каза още, че механичен сбор на процентите намаления през непосредствено предшестващите кампанията „Черен петък” акции за отстъпки също е нарушение и заблуждава потребителите.

„Когато сме в среда на атакуващи ни отвсякъде реклами за бомбастични проценти намаление, понякога може да се окаже, че това, което сме си купили, не само не ни е било необходимо, но и отстъпката не е чак толкова голяма”, добави председателят на КЗП.

„Особено при бързите темпове, с които се развива и онлайн търговията, понякога вземаме импулсивни решения и натискаме бутона „купи”. Съветваме хората да запазят потребителското си хладнокръвие. Има достатъчно време да се реализират всякакъв тип покупки, включително и непланирани”, коментира Маргаритов.

„Трябва всеки път, когато анонсират някакво намаление, реалният процент да е спрямо старата цена – независимо, че тя е била намалена от своя страна. Старата цена е основата, върху която се изчислява реалният процент”, допълни Маргаритов.

Изкушението заради изгодната цена да си купим нещо, което не ни е потребно, е риск, който се среща при кампании от типа на „Черния петък”. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНР, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

В рамките на „Черния петък” се анонсира процент намаление, но той не съответства на истината, като целта е потребителите да бъдат въведени в заблуда”, каза Маргаритов.
Некоректни са и гръмки анонси за намаления, които се отнасят само за няколко стоки в магазина.

Маргаритов цитира наскоро оповестено проучване, според което около половината от анкетираните съобщават, че ще си купят нещо не защото са планирали покупката, а поради това, че то ще бъде по-евтино.

Стоките да не са продавани на старата цена поне 30 дни и да се анонсират отстъпки е едно от най-разпространените нарушения по време на „Черния петък”. „Имаме такива случаи през минали години. Наблюдаваме определени електронни магазини и динамиката на цените на най-търсените продуктови групи стоки. Седмица или няколко дни преди настъпването на самия ден цените се увеличават.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1

Водещи новини