Учат потребителите да мислят, когато купуват евтини стоки

  • 03 ноември 2015 11:42

  • 1662
  • 0
Учат потребителите да мислят, когато купуват евтини стоки
© Булфото

Отговорното потребление означава да успеем да видим, освен настоящето на даден закупен продукт, но и миналото, и бъдещето му. Отговорните потребители са наясно със силата на своя потребителски избор.

Това заяви пред БНР Мария Топчиева от Клуба на анонимните отговорни потребители, чиято първа среща ще се състои тази вечер.
Клубът е част от проекта "Консумувай“ и насърчава отговорното потребление сред младежи и ученици.

„Идеята на проекта „Консумувай“ е провеждането на интерактивна образователна програма, насърчаваща мисленето. Тя задава повече въпроси, отколкото дава отговори. Преди да станем отговорни потребление, трябва да бъдем информирани. Идеята за клуба възникна като надграждане на проекта "Консумувай“ и идеята да стигне до по-голям брой хора, не само младежи. Самата среща на клуба ще премине под формата на неформален разговор, дискусия и всеки да може да сподели своите притеснения, проблеми или решения, до които е достигнал сам“, обясни Топчиева.

Според нея в обществото не съществува широко достъпна информация как са произведени продуктите и какво причиняват те на околната среда и хората, които са ги произвели.

„Има правени интересни експерименти в Западна Европа, при които купувачи биват привлечени от надпис – "тениска за 2 евро“. След като потребителят натисне бутонът "купи“, той вижда начина, по който тази тениска е произведена и защо тя е толкова евтина. Ефектът върху потребителят е, че той в повечето случаи предпочита да натисне бутона "дари“, вместо "купи“. За да бъде произведена толкова евтин даден продукт, то хората не получават справедливо възнаграждение за труда си или по друг начин са ощетени“, обясни Топчиева.

Последвайте канала на

1662 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини