-
05 юли 2022 09:35
- 8406
- 0
Малко преди тазгодишните великденски празници Hellmann’s Bulgaria, в партньорство с яйца „Ангелов“ и търговска верига „Фантастико“, стартираха специалната кампания „Добрите яйца”, чиято цел бе подкрепа за Българската хранителна банка и насочване на общественото внимание към разхищаването на хранителни продукти.
Световно проучване на ООН* сочи, че 1/3 от храната се изхвърля, а само в Европейския съюз ежегодно на боклука отиват над 87 тона храна. Това е и причината държавите в ЕС да поемат ангажимент да намалят разхищението на хранителни продукти наполовина.
С цел да стартират този важен диалог и в България, от Hellmann’s организираха специална инициатива в подкрепа на единствената организация у нас, която полага грижи за намаляване на количествата изхвърлена храна и преразпределението им към хора в нужда. Целта на Българската хранителна банка е превръщането на излишната и годна храна в ресурс, а ежеседмично храната осигурена от различни програми на хранителната банка достига до над 8000 души.
В кампанията „Добрите яйца” се включиха близо 4000 души, а благодарение на техните дарения и тези на Hellmann’s и партньорите от яйца „Ангелов“ и търговска верига „Фантастико“, събраната сума за Българска Хранителна банка достигна над 22 000 лева.
Механиката на инициативата бе доста нестандартна, като в периода 15 април до 25 май в търговската мрежа на селектирани магазини Фантастико бяха разпространени лимитирани кутии от яйцата с кауза. Във всяка от кутиите имаше 7 яйца, а потребителите заплащаха 10. Стойността на липсващите 3 яйца пък се събираше в подкрепа на Българска Хранителна банка. Организаторите от Hellmann’s Bulgaria и всеки един от партньорите в кампанията – Фантастико и яйца Ангелов - направиха насрещно дарение, равно на събраната сума от потребителите. Така за по-малко от месец „Добрите яйца” успя да събере над 22 000 лева, които ще бъдат разпределени от Българска Хранителна банка към хора в нужда.
В инициативата участие взеха и популярни лица като Мария Силвестър, Маги Джанаварова, Крис Захариев и Лора Капустина, които освен, че подкрепиха каузата, призоваха и своите последователи в социалните мрежи да обърнат внимание на своето отношение към храната.
Така инициативата на Hellmann’s Bulgaria успя да събуди диалога за разхищението на храна в българските домакинства и да отвори пространство за по-осъзната консумация на хранителни продукти.
Следете и за още подобни инициативи в социалните мрежи на Hellmann’s Bulgaria, които не изхвърлят храна, защото я обичат.
* Според FAO повече от 30% от нашата храна се изхвърля - допълнителна информация по темата можете да получите тук
Последвайте канала на
(платено съобщение)
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Ваня Григорова: За да няма сива икономика, трябва да премахнем тавана на осигурителния доход
25 ноември 202417:55
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Институтът за изследване на войната: Успехи на руската армия показват, че не може да се говори за патова ситуация във войната
25 ноември 202417:19