Фирмите на отчет само пред данъчните до 30 юни

Данъчното приключване на фирмите ще бъде олекотено вероятно още от следващата година. Бизнесът и данъчните са се договорили компаниите да се отчитат само пред националната приходна агенция (НАП) в срок до края на юни, а статистическият институт и Търговският регистър ще получават от данъчните по електронен път попълнените вече годишни отчети за дейността си.

В момента бизнесът подава годишни финансови отчети два пъти веднъж до 31 март се подават годишните финансови отчети до Националния статистически институт (НСИ), а от там служебно се изпращат към НАП.

Другият срок за фирмите е 30 юни, при който се публикуват в Търговския регистър финансовите отчети заедно с решението за тяхното приемане. Предложението е направено от големите работодателски организации във връзка с изработването на единна входна точка за подаване на годишни финансови отчети, коментира пред „Монитор“ изпълнителният директор на Асоциацията на индустриалния капитал в България Добрин Иванов.

Официален старт на данъчната кампания

Възможността за олекотяване на данъчната кампания за фирмите се дава от счетоводната директива, но България не се е възползвала от нея. „Чрез единна входна точка, в която да се подадат на едно място тези отчети, а от там вече служебно да бъдат разпратени на трите необходими места, а именно НАП, НСИ и Търговския регистър, то няма да е необходимо да се подават два пъти, както е в случая“, коментира Иванов.

Искането всъщност е старо предложение на бизнеса още от 2015 г. И в тази връзка беше направена работна група в Държавна агенция „Електронно управление“, която излезе с концепция за създаването на единната входна точка.

Проект по ОП „Добро управление“ беше финансиран, който да създаде приложно идеята. Фирмата ще трябва еднократно да подаде годишни отчети за дейността си и информацията ще се използва от трите държавни институции във вида, в който е подадена. Така ще може да се правят справки и ще бъдат ограничени възможностите за грешки. Тук идва и затруднението, че ако останат сегашните срокове, както са в момента, бизнесът ще бъде принуден да изготви финансовите отчети до 31 март, да ги подаде, както и да свика общото събрание на съдружниците или на акционерите, които да ги приемат. Всичко това трябва да се случи до края на март, което е невъзможно, смята шефът на АИКБ.

КПКОНПИ иска отнемане на незаконно имущество за над 2,7 млн. лева

Поради искането на бизнеса за удължаване на данъчната кампания от финансовото министерство и НАП са направили анализи какви биха били вредите и щетите за бюджета от едно такова удължаване и се оказало, че ако бъдат променени някои други разпоредби във връзка с авансовите вноски по корпоративния данък и други разчети, които биха гарантирали равномерното постъпление на данъци, основно корпоративният данък, те биха били съгласни с едно такова удължаване. По-реалистично е срокът от 31 март, който е до момента, да бъде изместен и да бъде приравнен на срока за Търговския регистър който е 30 юни.

От приходната агенция неофициално коментираха, че ако срокът бъде изместен, то вероятно подаването на финансовите отчети ще започне 1 март. До момента също има възможност за коригиране на декларация до 30 септември, но ако срокът бъде удължен, то тази възможност ще отпадне. И така това, което ще бъде подадено, ще бъде окончателно. Обсъжда се промените да влязат в сила още догодина.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Финанси

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.