Конференцията „Пощенска банка среща бизнеса“ събра над 300 предприемачи и представители на бизнеса у нас

Повече от 300 предприемачи и представители на малки и средни предприятия се включиха в традиционната вече конференция „Пощенска банка среща бизнеса“, която се проведе в Гранд Хотел София. Димитър Шумаров, изпълнителен и главен финансов директор на Пощенска банка, и Румяна Иванова, началник управление „Банкиране малък бизнес“ представиха участието на банката в национални и европейски програми за стимулиране на малкия бизнес, а така също и продуктите и услугите, които Пощенска банка предлага в подкрепа на бизнеса, като акцентираха върху данните на банката за сектора и решенията за неговото финансиране.

Водещият икономист Лъчезар Богданов от Института за пазарна икономика запозна присъстващите с най-актуалните икономически тенденции и възможности за развитие на бизнес у нас. Таня Генова, мениджър „Бизнес развитие“ и Найден Маречков, директор „Продуктово развитие“ в Mastercard, представиха пред аудиторията данни за пазара на картовите разплащания и най-новите иновативни решения, които бизнесът вече използва.

„Винаги е приятно и полезно да видиш толкова хора, които с упоритост и нужния заряд преследват своите цели, постигат много в бизнеса, който създават, като се възползват в максимална степен от средата, от натрупания опит и знания, които имат. Голяма част от вас вече са осъзнали, че сега е времето да постигнете повече, да се отличите и да бъдете успешни, като най-важно е да бъдете постоянни в това, което правите, и всяка следваща година да надгражда постигнатото в предишната. И ние като банка ставаме по-големи, на прага сме на оперативното обединение с Банка Пиреос, в залата има клиенти и колеги от двете банки, предстои ни скоро да заработим като един екип и да станем още по-силни. Със сигурност за вас това е допълнителна възможност, за нас още повече. Пощенска банка ще продължи да подкрепя малкия бизнес в страната и вашите планове. Опитваме се да бъдем максимално гъвкави спрямо вашите нужди, да ви предлагаме персонални финансови решения, за да сме ви още по-полезни“, коментира Димитър Шумаров.

В отворена дискусия представителите на банката консултираха участниците в срещата за процесите при фирменото финансиране и споделиха с тях своите съвети за успешната реализация на инвестиционни проекти.

„За нас в Пощенска банка е много важно да бъдем близо до бизнеса. Като доверен партньор на бизнеса през годините непрекъснато развиваме клоновата си мрежа, в момента разполагаме с над 170 клона, вкл. 21 специализирани центъра „Банкиране малък бизнес“, в които 140 наши експерти консултират предприемачите“, коментира Румяна Иванова, началник управление „Банкиране малък бизнес“ в Пощенска банка.

В своето изказване тя допълни, че банката управлява голям портфейл от бизнес клиенти, които са се доверили на финансовата институция, като управлението отчита над 18% ръст при исканията за нови кредити от бизнеса от началото на годината. Основната цел на банката продължава да e да подкрепя бизнеса, както го е правила и досега. „В Пощенска банка предлагаме пълен набор от продуктови решения, които са съобразени индивидуално с всеки бизнес − от стандартните, за оборотни нужни и за инвестиции, до лизингови продукти, факторинг, банкови гаранции, както и пакетни продукти за различните сектори. Работим и с програмите за финансиране - гаранционни схеми с Европейски инвестиционен фонд и Националния гаранционен фонд, с което финансовата институция е още по-гъвкава в предлагането на кредитни продукти за бизнеса“, посочи пред гостите Румяна Иванова.

Като гост-лектор икономистът Лъчезар Богданов направи преглед на последните тенденции в развитието на глобалната, европейската и националната икономика, като представи на присъстващите актуален макроикономически анализ за състоянието на икономиката в нашата страна. Сред акцентите бе динамиката на външната търговия на България, включително износът на стоки и услуги, които отчитат стабилен ръст през 2018 г. – електрически съоръжения, горива, машини и мед. По думите му основен двигател на икономическия растеж трябва да бъдат инвестициите в основен капитал, които за 2018 г. са 18.8%.

„В същото време отчитаме рекорден коефициент на заетост от 75,7% за 2019 г. наети хора на възраст между 20 и 64 годишна възраст. Запазва се тенденцията, обаче, че работната сила започва да „застарява“. През 2018 г. 21% са наетите на възраст над 55 г., 53% от работещите са на възраст от 35 до 54 г., като процентът на младите хора спрямо предходни години намалява до едва 26%. Важно е да се увеличат наетите на работа ученици на възраст между 16 и 18 години, тъй като се наблюдава и промяна в търсенето на кадри в някои от секторите“, акцентира още в презентацията си икономистът.

В доклада на Лъчезар Богданов бе подчертано, че най-много има нужда от специалисти в IT сектора и аутсорсинга (ръст с 35 хил.) и в сектора за електроника и автомобили (ръст с 18 хил.), за сметка на отрицателно търсене на хора в досега силните сектори като строителство и текстилната индустрия. Доходите на домакинствата растат, кредитирането се увеличава, наблюдаваме ръст от 2 млрд. лв. дълг от нов кредит спрямо година по-рано, а обслужването на заемите има рекордно ниска тежест върху доходите, като България е сред страните с най-ниска задлъжнялост, каза още той.

От обсъдените данни на конференцията стана ясно още, че разрешенията за строеж в София през първите девет месеца на 2019 г. се увеличават – индикатор за очакваните инвестиции в нови жилища – наблюдаваме четири пъти растеж при жилищните сгради и малко над два пъти при административните сгради, но в сравнение с другите страни строителната активност у нас не е висока.

Експертите от Mastercard подчертаха, че годишният темп на нарастване на пазара на картовите разплащания за последните 4 години е 32% , а този на ПОС терминалите е 18% за същия период. Към момента в България броят на ПОС терминалите продължава да расте за сметка на броя на банкоматите, който е относително константен. В началото на 2018 г. за първи път наблюдаваме по-висок брой на трансакции, минали през ПОС терминали, отколкото на такива минали през банкомати, т.е. клиентите вече припознават удобството, бързината и сигурността на картовите разплащания.

Според ежегодното изследване на Mastercard MasterIndex, 98% от респондентите посочват, че имат дебитни карти, като 39% от тях ги използват всеки ден. Делът на хората с кредитни карти е 39,5%. Предплатените карти все още са много малък дял. Най-често хората използват своите карти за разплащания в бързооборотния сектор (62%). На второ място най-често хората плащат с карта на бензиностанциите (47%), следвани от разплащанията в различни магазини за дрехи и обувки (26%). Проучването показва и къде биха искали клиентите да правят разплащания с карта, но все още не навсякъде се случва това – за куриерски услуги, доставки, квартални магазини, публични институции, таксита, ресторанти, барове, болници и др. Mastercard допълват, че 70% от малкия и среден бизнес у нас все още не приемат картови разплащания, за сметка на 30%, които са осъзнали удобството и вече го правят. Най-много са картовите разплащания в София и големите градове, като техният дял е много по-нисък в малките населени места. Развитие се наблюдава и сред мобилните ПОС терминали.

(платено съобщение)

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Финанси

още

Анкета

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.