-
23 август 2024 09:30
- 4394
- 0
Има ли реални разлики между летните и зимните гуми на автомобила? Защо е препоръчително да използвате подходящите за сезона гуми? На тези въпроси ще отговорим тук.
Съществуват три основни разлики: в структурата, каучуковата смес и шарката на протектора. Научете повече за тях в следващите редове.
Зимните гуми
В материала, от който се изработват зимните гуми, има по-високо съдържание на естествен каучук. Така те остават по-гъвкави и меки в студа. Сместа е така проектирана, че зимните автомобилни гуми са в най-добрата си форма при температура под 7ОС. В такова студено време те осигурят още по-голяма допирна площ с пътната настилка. По този начин се получава по-добро сцепление между двете повърхности. Така се постига и по-надеждно управление на автомобила в зимни условия.
Що се отнася до структурата, в шарката на протектора на зимните гуми има малки каналчета със специално проектирани посоки. Тези канали влизат в снега, кишата и леда, осигурявайки оптимално сцепление с пътя.
Имат и дълбока шарка на протектора, която осигурява кухина за сняг. Професионалистите знаят, че нищо не захваща снега по-добре от самия сняг. Натъпканият сняг в шарките придава допълнително сцепление, за да избута автомобила напред по заснежени и заледени пътища.
Летни гуми
Както можете да се досетите, летните гуми са проектирани да се представят добре в топлите месеци. Ето защо летните автомобилни гуми се произвеждат от по-твърда смес, която омеква при по-ниски температури. Така гумите стават подходящо меки както при сухи, така и при мокри пътища. Това позволява на шофьорите да управляват автомобила по-лесно и безопасно и в горещи, и в дъждовни дни.
Тези сезонни гуми ще ви дадат истинска сигурност в голям диапазон от температури и при различни метеорологични условия. Но това не означава, че са подходящи за силните студове, ледове и снегове през зимата. Когато температурата падне под 7ОС, този каучуков материал се втвърдява и става крехък, но за сметка на това, при високи температури не омеква прекалено. Този ефект намалява триенето между асфалта и гумата и удължава нейния живот.
Автомобилните гуми за лятото имат по-малко каналчета. За сметка на това шарката на протектора им е проектирана така, че да минимизира ефекта на аквапланинга при преминаване по мокра пътна настилка. При високи температури тези каналчета предоставят по-добро сцепление както по дължина, така и странично.
Летните гуми най-често имат опростена шарка, която ляга с голяма площ върху пътната настилка. Така автомобилът се управлява по-лесно и се намалява спирачният му път.
Последвайте канала на
(платено съобщение)
Свързани новини
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Атлетико Мадрид измъкна нелогична победа над Барселона
Трагедия! На 34 години почина бивш футболист на ЦСКА
Арсенал отнесе Кристъл Палас, Жезус отново се вихри срещу “орлите”
Водещи новини
На живо: XII Национална конференция на ДПС
22 декември 202411:03
Орбан: Унгарска компания иска да купи „Лукойл-Нефтохим“
22 декември 202411:18
Българският лекар, помогнал на ранените в Магдебург: Разтресе ни всички, както емоционално, така и професионално
22 декември 202409:36
Майката на 9-годишния Андре, убит в касапницата в Магдебург, с разтърсващи думи за зверството
22 декември 202410:10
Въоръжен обир в района на Антените край Благоевград
22 декември 202409:37
Тежка катастрофа на магистрала „Струма“, загина 30-годишен мъж
22 декември 202411:43
БДЖ отмени 3 влака
22 декември 202409:05
Der Spiegel: Шолц тръгва към Москва с последна мисия
22 декември 202411:57
Тежък удар за Чарлз, още една държава се отказва от него
22 декември 202411:37