-
23 август 2024 09:30
- 4380
- 0
Има ли реални разлики между летните и зимните гуми на автомобила? Защо е препоръчително да използвате подходящите за сезона гуми? На тези въпроси ще отговорим тук.
Съществуват три основни разлики: в структурата, каучуковата смес и шарката на протектора. Научете повече за тях в следващите редове.
Зимните гуми
В материала, от който се изработват зимните гуми, има по-високо съдържание на естествен каучук. Така те остават по-гъвкави и меки в студа. Сместа е така проектирана, че зимните автомобилни гуми са в най-добрата си форма при температура под 7ОС. В такова студено време те осигурят още по-голяма допирна площ с пътната настилка. По този начин се получава по-добро сцепление между двете повърхности. Така се постига и по-надеждно управление на автомобила в зимни условия.
Що се отнася до структурата, в шарката на протектора на зимните гуми има малки каналчета със специално проектирани посоки. Тези канали влизат в снега, кишата и леда, осигурявайки оптимално сцепление с пътя.
Имат и дълбока шарка на протектора, която осигурява кухина за сняг. Професионалистите знаят, че нищо не захваща снега по-добре от самия сняг. Натъпканият сняг в шарките придава допълнително сцепление, за да избута автомобила напред по заснежени и заледени пътища.
Летни гуми
Както можете да се досетите, летните гуми са проектирани да се представят добре в топлите месеци. Ето защо летните автомобилни гуми се произвеждат от по-твърда смес, която омеква при по-ниски температури. Така гумите стават подходящо меки както при сухи, така и при мокри пътища. Това позволява на шофьорите да управляват автомобила по-лесно и безопасно и в горещи, и в дъждовни дни.
Тези сезонни гуми ще ви дадат истинска сигурност в голям диапазон от температури и при различни метеорологични условия. Но това не означава, че са подходящи за силните студове, ледове и снегове през зимата. Когато температурата падне под 7ОС, този каучуков материал се втвърдява и става крехък, но за сметка на това, при високи температури не омеква прекалено. Този ефект намалява триенето между асфалта и гумата и удължава нейния живот.
Автомобилните гуми за лятото имат по-малко каналчета. За сметка на това шарката на протектора им е проектирана така, че да минимизира ефекта на аквапланинга при преминаване по мокра пътна настилка. При високи температури тези каналчета предоставят по-добро сцепление както по дължина, така и странично.
Летните гуми най-често имат опростена шарка, която ляга с голяма площ върху пътната настилка. Така автомобилът се управлява по-лесно и се намалява спирачният му път.
Последвайте канала на
(платено съобщение)
Свързани новини
ЦСКА - София се раздели със защитник
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Партизан се съживи точно срещу Звезда, Милър-Макинтайър с 9 асистенции
Един от най-тежките моменти на Цунами бил при Мъри Стоилов, капитанът на Левски каза как “сините” ще излязат от кризата
ЦСКА - София тренира без Фаетон и двама от норвежците преди дербито с Лудогорец
Водещи новини
Божидар Божанов: ГЕРБ не иска да сформира правителство и се крие
21 ноември 202420:42
Боряна Димитрова: Наблюдаваме политически блокаж с три оси - „Възраждане“, Делян Пеевски и връщане към старата конституционна уредба
21 ноември 202418:39
Костадин Костадинов: ГЕРБ е в изолация и наблюдаваме подозрително мълчание
21 ноември 202420:56
Скандалът с бившата фирма на Асен Василев: Съдът излезе с решение
21 ноември 202420:03
Водещите новини! Ученикът Даниел, който усмърти с ритници жена в Перник, се разрева в съда. МНС издаде заповед за арест на Нетаняху (и още…)
21 ноември 202419:28
Путин потвърди, че Украйна е атакувана с балистична ракета
21 ноември 202419:47
САЩ признаха, че са били наясно, че Русия изстрелва балистична ракета със среден обсег
21 ноември 202422:35
Володимир Зеленски определи руския ракетен удар с ново оръжие като видима ескалация на войната
21 ноември 202422:57
САЩ наложиха санкции на "Газпромбанк"
21 ноември 202419:05