Никола Минков, Serpact: Със средства от ПРСР успяхме технически да обезпечим бизнеса си

  • 19 октомври 2023 12:24

  • 5640
  • 0
Никола Минков, Serpact: Със средства от ПРСР успяхме технически да обезпечим бизнеса си
© Serpact
Слушай новината Слушай новината

Никола Минков има международен опит в оптимизацията на търсещи машини от 2012 година. Фокусът му е над техническа оптимизация, изграждане на Content маркетинг стратегии, планиране и прогнозиране на цялостни кампании по SEO, създаване на стратегии за управление на SERP резултати. Пред Novini.bg. той разказа как Министерство на земеделието и храните, чрез Програмата за развитие на селските райони (2014-2020), е помогнало за техническо обезпечаване на успешния му бизнес, базиран в Свиленград. 

"Разбрах чрез социалните мрежи и чрез инициативността на Местната инициативна група (МИГ) в Свиленград. В малките градове е много по-лесно една информация да стигне до бизнеса, тъй като хората и общността се познават по-добре. Всъщност, МИГ-ът е много активна дейност като цяло. Инициират редовни срещи с бизнеса на място, на които канят всички негови представители. На една от тези срещи, която беше обявена в социалните мрежи, разбрах за тях и се записах. Отидох исе запознах с възможността да модернизирам бизнеса си", сподели той. 

На снимката: Екипът на Serpact.

Николай Василев: ПРСР (2014-2020 г.) ми помогна да си осъществя мечтата за отваряне на магазин в с. Ковачица

Според него развиването на работещи бизнес начинания в малкия град е предимство. "Логистиката и достъпът до информация са по-трудни в сравнение с по-големите населени места, но от друга страна  се възприема, че дейността е "по-на чисто", в сравнение с големите градове. Тук всичко се случва по по-лесен начин, стига и отсрещната страна, която кандидатства по проекта, да има ясни и чисти намерения", уточни Минков. 

Бизнесменът посъветва за най-добър резултат при кандидатстването да се работи с компетентни експерти. "Според мен компания, която се развива в дадена област, трябва да избере услугите на специализирани консултанти. Преди това използвах за две други процедури други компании, нямахме успех, макар че бяхме събрали нужните точки", сподели опита си той.

Стефан Воденичаров: Програмата за развитие на селските райони ни помогна много, особено за купуване на оборудване, което струва скъпо и трудно една малка фирма може да си го позволи

Инвестицията на дружеството е насочена към обезпечаване на нужното оборудване за бизнеса. Закупени са - монитори, компютри, слушалки, мишки, клавиатури и техника за видеозаснемане.  "Имаме уебинари, които стартирахме още през 2018 г. преди COVID. Имахме нужда от тази техника, тъй като преди това използвахме външни услуги. Закупеното оборудване в момента ползваме и за конференциите, които организираме. Миналата година организирахме българския Serp Conf. с около 300 посетители. Тази година направихме източноевропейски Serp Conf. с 450 посетители. Догодина ще правим с 600-800 за Централна и Източна Европа.  Събитията обезпечаваме с видео заснемане, но освен заснемане на конференцията, където използваме агенция за целта, осигуряваме и интервюта, които после използваме за маркетинг цели, вътрешни обучения и споделена информация с аудиториите ни", разказа Никола Минков.

Защо млад мъж се прибира от Великобритания, за да се занимава с агробизнес и как Министерство на земеделието и храните успява да помогне за развитието на бизнеса му?

Той се надява пред бизнеса му да се открият още подобни възможности и мисли активно в тази посока. Този път - във връзка със стартъп, който съвсем скоро ще обявят публично. "Това е SAS, който измерва всички маркетинг инструменти, които имаме: Фейсбук, Google Analytics и т.н. Събират се всички данни, обработват се с изкуствен интелект и се показват на собственика на бизнеса или маркетолога, реалните данни, за да могат те да вземат по-адекватни и точни решения как и къде да харчат бюджета си и да имат ефективна  реклама", обясни бизнесменът.

На снимката: Екипът на Serpact.

Минков сподели с нас и историята на бизнеса си и как случайно се случва той да е базиран в Свиленград. "Роден съм в София и съм живял до 18-19-годишен в града. Занимавах се с друго, преди да започна с дигиталния маркетинг. Съпругата ми е от Свиленград и там се запознах с нея докато се подвизавах в предходната ми част от кариерата. Останах да живея там. По стечение на обстоятелствата тук се запалих по дигиталния маркетинг, по-специално SEO /Search Engine Optimization/. По този начин стартирах. Част от екипа ни е в Свиленград, друга част е из цяла България – хоум офис. Може би съм и единственият софиянец, който е сменил личната си карта със свиленградска", шегува се той.

Никола Минков  ни  разказа, че  през 2020 г. фирмата „СЕРПАКТ” ЕООД сключва договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнение на проект „Инвестиции в подкрепа на иновативно развитие”, финансиран по ПРСР 2014-2020 г., който се изпълнява от МИГ „Свиленград Ареал“, а именно: „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности на територията на МИГ Свиленград Ареал”. Общата стойност на проекта е 114 617 лв., от които финансирането от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони е в размер на 77 366.69 лв. и национално финансиране -  8 596 лв. 

Проектът предвижда дейности за повишаване качеството на предлаганата услуга и постигане на по-голяма  конкурентоспособност. Проектното предложение е заложило на иновативен процес на управление при дигиталния маркетинг за онлайн магазини и всякакъв вид уеб-сайтове. Основната предвидена дейност е закупуване на високо технологично компютърно оборудване.

***

Материалът е финансиран по Програмата за развитие на селските райони (2014-2020 г.), с подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.

 

Последвайте канала на

Novini.bg
5640 0

Свързани новини

Водещи новини