-
16 юни 2011 11:55
- 1434
- 1
Какво обаче ще се случи ако един ден можем директно да помиришем например парчетата пица, които биват ядени от любимите ни екранни персонажи? И дали подобна технология ще се превърне във възможност за рекламистите да достигат до аудиторията по изцяло нов и по-ефективен начин?
Тези въпроси стоят в основата на двугодишен проект на изследователи от университета в Калифорния в сътрудничество със специалисти от Samsung. Те успели да докажат, че е възможно генерирането на аромати от устройство, което е достатъчно малко, за да се побере в задната част на телевизионните приемници и дори в смартфоните и едновременно с това да генерира хиляди различни миризми, пише physorg.com.
За да минимизират броя на етапите по веригата на производството на генератора на аромати, учените използвали X-Y матрична система.
Ароматът се получавал от воден разтвор като амоняк, който формира газа, отделян от нагряването му посредством тънка метална нишка-нагревател. Разтворът се поставя в отделение, направено от нетоксичен, незапалим силициев еластомер. При увеличаване на топлината и съответно налягането на отделения газ, в съда се отваря малка дупка, която изпуска миризмата във въздуха.
С използването на X-Y матрицата и вградените в нея двеста контролери (по 100 на всяка координатна ос) селективно могат да активират 10000 различни миризми, обясняват учените.
Екипът тествал устройството с два известни парфюма Live на Дженифър Лопес и Passion на Елизабет Тейлър. И в двата случая тестер успял да разпознае ароматите на 30 сантиметра от устройството. Когато парфюмът бил сменен, устройството изпускало аромат на кафе, който се използва за прочистване на сетивата. След изхабяване на флакона, потребителят ще може да го замени с нов, подобно на главата за принтер.
Следващата стъпка в изследването ще включи разработването на прототип и усъвършенстването на технологията, така че тя да стане достатъчно сигурна, за да изпуска миризми с необходимата точност и сила.
Разбира се, съществуват и някои трудности пред новата технология. Например, производителите на парфюми могат да искат да ви предложат да помиришете новия аромат в телевизионната си реклама, обаче да се окаже, че ароматизаторът не разполага точно с него. Това ще изисква своеобразен ъпгрейд на системата, подобно на компютърния софтуер.
Продуцентите на телевизионните сериали също вероятно ще искат всеки от персонажите им да мирише по определен начин.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ясни са всички потенциални съперници на България на баража
Късна дузпа лиши експериментална Германия от успех в Унгария
Лаутаро Мартинес изведе Аржентина до труден успех над Перу
ЦСКА напред в "Чалъндж къп" след драматичен "златен" гейм
Резултати от последния кръг в Лигата на нациите
Босът на Ботев (Пловдив) с първи коментар след новината за забраната му да влиза в България
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Илияна Йотова: Надяваме се на стабилно правителство, но не на всяка цена и на всички компромиси
19 ноември 202422:09
Томислав Дончев: Срещите ни с ПП-ДБ трябва да бъдат за формиране на управляващо мнозинство, а не церемония по екзорсизъм
19 ноември 202418:47
Тодор Тагарев: Владимир Путин отново се опитва да всее страхове
19 ноември 202422:00
Интересът на България във войната: суверенна Украйна, ЕС и НАТО да запазят единството си като основни гаранти за съществуващия световен мир
19 ноември 202419:01
Водещите новини! Осъдиха Костадинов за език на омраза във Фейсбук. Украйна за първи път извърши атака срещу руска територия с ATACMS (и още…)
19 ноември 202419:14
11-годишното дете е починало в софийското училище "Захарий Круша"
19 ноември 202421:06
Белият дом: САЩ няма да променят позицията си относно използване на ядрени оръжия, след като Русия свали прага за употреба
19 ноември 202419:25
Изкуственият интелект вече говори на български: хора от цял свят искат да дойдат в България, за да се занимават с най-високите технологии
19 ноември 202418:05
Рядка риба изплува на плаж в Калифорния - вещае цунами и земетресения
19 ноември 202420:07
2011.07.02 | 11:20