Над 20% от кликовете по онлайн рекламите у нас са злонамерени

17 април 2019 09:08

Над 20% от кликовете по онлайн рекламите у нас са злонамерени
© Pixabay
2059 0

С развитието на онлайн рекламата се появяват все по-нови методи за изпреварване на конкуренцията в дигиталното пространство, някои от които - не особено лоялни. Сред тях напоследък е и организираното ĸлиĸaнe въpxy pay per click peĸлaмитe на ĸoнĸypeнтитe (т.нар. нaĸлиĸвaнe), което може да доведе до изразходване на техния рекламен бюджет без никакъв или с минимален ефект.

Тази злонамерена практика у нас достига 20% от кликовете.

„За съжаление практиката за кликане на конкурентните реклами е широко разпространена както в България, така и по целия свят, като напоследък се ползват дори ботове – има автоматизирани, платени услуги, където можеш да поръчаш да се клика по рекламите на конкурента ти, за да се изразходи рекламният му бюджет. Конкуренцията в дигиталния маркетинг трябва да бъде на полето на иновациите и креативността, а не на нелоялните метод,  посочва Едуард Димитров от фирма, предлагаща услуга срещу въпросната порочна практика, пише "Монитор".

Според него, нелоялната практика да кликаш масово върху рекламите на конкурента, е най-широко разпространена в сферата на услугите, защото там е и много голямо търсенето, а също и конкуренцията и съответно цената на клик е висока. А това означава, че за всеки клик върху рекламата му, конкурентът ти плаща много. В България това се практикува най-много в нишите на ключарските услуги, ВИК и електро услугите, ремонтите („ремонт на покриви“ е една от най-силно засегнатите ниши), строителството и довършителните работи, почистването и маркетинг услугите.

Novini.bg
2059 0

Свързани новини

Коментари (0)

Добави коментар

Добави коментар