В дигиталната ера 80% от българите вече предпочитат безконтактните плащания

Остава ли кешът в историята? След колко време банкнотите и монетите ще изчезнат от портфейлите ни? Това са само малка част от въпросите, които финансовите анализатори си задават, отчитайки тенденциите за плащане в дигиталната ера. Как обаче стоят нещата у нас? Оказва се, че близо 80% от българите са използвали безконтактни плащания през последните 3 месеца.

Това сочат резултатите от представително проучване на тема "Потребителски опит и нагласи към различни финансови и платежни услуги", поръчано от Айкарт АД (още позната като iCard). Цифрите показват промяна в тенденциите на плащане, като дебитната карта вече е предпочитаният метод на разплащане пред плащанията в брой. Въпреки това, хората най-често плащат в кеш.

Според данните сред методите за плащане, които са по-слабо използвани от потребителите в България разплащателни средства, са дигиталните портфейли (2%), предплатените (14%) и виртуалните карти (11%).

„Възможността на потребителите да избират между различните методи на плащане води и до тяхната взискателност към условията, които предлагат тези услуги. Според резултатите от проучването липсата на месечни и годишни такси за поддръжка, проследяването на баланс и движение по сметки в реално време, сигурността, както и опцията средствата от сметката да бъдат изтеглени в брой, са водещи при избора на финансови и платежни услуги. Това са изисквания, които дигиталните портфейли и в частност iCard покриват изцяло“, заяви Явор Петров, изпълнителен директор на Айкарт АД. Едно от основните доказателства е резултатът, който сочи, че плащанията с телефон се възприемат от потребителите като сигурни, изключително удобни и бързи, а тези, които вече използват плащанията с телефон, го правят средно по 9 пъти на месец.

Наблюдава се и нова тенденция: безконтактните плащания с телефон започват бавно да набират популярност, въпреки че продължават да бъдат превъзхождани от безконтактните плащания с карта.

Това показва добър потенциал за навлизане на услугата при повишаване на информираността на потребителите за съществуването ѝ. Потвърждение за нуждата от яснота относно платежната услуга сочат данните, показващи как 12% от изследваните потребители твърдят, че ползват дигитален портфейл, но са посочили продукт, който не спада в тази продуктова категория.

61% от потребителите са посочили, че продължават да използват безкасови методи за плащане на комунално–битови сметки. Плащането на битови сметки през дигитален портфейл и мобилни апликации за банкиране тепърва набират популярност – 11% от потребителите посочват, че заплащат сметките си през банкиране през мобилно приложение, а 4% - през дигитален портфейл.

Кой обаче предпочита да плаща повече онлайн - мъжете или жените? Интересните данни от изследването сочат някои демографски различия при избора на метод за плащане на този вид сметки. Ползващите онлайн плащания са основно мъже, лица на възраст между 30 и 39 години, хора от столицата и лица с доход над 1000 лв. Жените демонстрират склонност да „миксират“ методите на плащане, вероятно заради удобство в конкретния момент.

 

 

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.12.01 | 17:36

    Всички битови сметки си ги плащам онлайн. По магазиние пазарувам почти само с безконтактна карта. Кешът /банкноти, монети/ ще остане в миналото до 10-тина години.

  2. 2018.11.28 | 20:16

    фейк нюз

  3. 2018.11.26 | 08:03

    Да се чете: Буда прави така че кеша на 80% от българите да изчезва.

  4. 2018.11.23 | 16:21

    Aз съм доволен от моя дигитален портфейл във phyre.
    Ако искате да го тествате - инсталирайте и въведете PHYREPROMO2 за да получите 2 лв в приложението

  5. 2018.11.22 | 16:58

    Абсолютна лъжа! Това е скрита реклама!

  6. 2018.11.22 | 16:23

    Да бе, 80 % как ли пък не :)

  7. 2018.11.22 | 15:43

    НИКОГА НЯМА ДА ИЗЧЕЗНАТ

  1. 1

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Технологии

още

Анкета

Ще "изяде" ли инфлацията ръста на доходите и пенсиите?

Ще "изяде" ли инфлацията ръста на доходите и пенсиите?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.