Докъде се простират пипалата на империята на Джеф Безос?

  • 19 юни 2017 13:06

  • 4063
  • 1
Докъде се простират пипалата на империята на Джеф Безос?
© Wikipedia.org/Flickr.com

Откакто продаде първата си книга в интернет през 1995 г., бизнесът на Джеф Безос, основател на Amazon, не спира да расте.
Магнатът в търговията на дребно съобщи миналия петък, че ще купи американската верига супермаркети с органични и натурални продукти Whole Foods за сумата от 13.7 млрд. долара. Това е най-голямата му инвестиция до момента в традиционната търговия на дребно.

Нийл Сандърс, генерален директор на GlobalData Retail, съобщи, че сделката ще позволи на веригата супермаркети да си поеме въздух, да стане по-конкурентна в интернет и да подобри логистиката на снабдителната си верига.

Но преди всичко Amazon се превръща в участник в хранителната индустрия, в която имаше периферна роля след пускането на услугата си за продажба на храни в интернет - Amazon Fresh, през 2007 г.

Но не за първи път основателят на Amazon протяга пипалата си на предприемач извън бизнеса с продажби на дребно в интернет. ВВС разказва за компаниите, които Джеф Безос е създал или придобил в други сектори, някои от които чрез инвестиционната си компания Bezos Expeditions.

Blue Origin

Това е компания за изследване на Космоса и космически пътувания, която Безос създаде през 2000 г. Тя почти му струва живота. През 2003 г. той беше на косъм от смъртта, след като хеликоптерът, в който пътува за Тексас, се разби. Безос търсел място, където да установи база на Blue Origin.

Заедно със SpaceX на Илон Мъск, Blue Origin е една от малкото компании, които опитват да създадат ракети „за повторна употреба“, за да транспортират пътници в Космоса. Компанията съобщава,че е успяла да изстреля и да върне на земята най-малко три тестови ракети.
Amazon Web Services (AWS)

Amazon създаде през 2006 г. успешния бизнес с продажба на съхранение и обработка на данни в облак. Компанията има над един милион клиенти, сред които и 600 правителствени агенции от цял свят.

Гиганти в технологичния свят като Netflix и AirBnB, компании като General Electric и Samsung са сред потребителите на услугите й. Много от функциите, които изглежда, че принадлежат на приложенията на смартфона ни, като способността за изпращане на видео, за синхронизиране на данни между различни устройства и за получаване на известия, често се реализират в центровете за данни на AWS.

През 2016 г. компанията притежаваше 31% от глобалния пазар на услуги в облак, сочат данни на списание Forbes.

Повече четете ТУК

Последвайте канала на

Novini.bg
4063 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
noFreeman

2017.12.29 | 18:32

1
Тия глупости кой го интересува... като си иде вашия балонен долар си отивате и вие... виртуални богаташчета... не виждам какво е измислил в полза на хората... хахаха

Добави коментар

Водещи новини