Роботите отнемат 5 млн. работни места до 2020 година

Над 5 млн. работни места ще бъдат загубени до 2020 г. в резултат от развитието на генетиката, изкуствения интелект и други технологични промени, показва изследване на Световния икономически форум (WEF), цитирано от Bloomberg.

Около 7 млн. работни места ще бъдат загубени, а 2 млн. ще бъдат открити благодарение на технологичната промяна в 15 основни развити и развиващи се икономики, твърдят основателят на WEF Клаус Шваб и членът на борда на директорите Ричард Саманс в изследването “Бъдещето на професиите”.

Разкритията са част от проучване, обхващащо 15 икономики - Австралия, Бразилия, Китай, Франция, Германия, Индия, Италия, Япония, Мексико, Южна Африка, Турция, Великобритания и САЩ, и около 1,9 млрд. работници, или около 65% от работната сила в света, пише "24 часа".

Размитите граници между физическата, дигиталната и биологичната сфера са равнозначни на Четвъртата индустриална революция според WEF, която ще засегне темата по време на годишната среща на политици, учени и икономисти в Давос, Швейцария.

Това вече е гореща тема, благодарение на книги като “The Second Machine Age” и “The Rise of the Roborts”, а главният икономист на Bank of England Анди Халдейн предупреди, че милиони работни места са поставени под риск заради автоматизацията - проблем, с който властите трябва да се заемат.

“За да предотвратим най-лошия сценарий - технологична промяна, придружена с недостиг на таланти, масова безработица и нарастващо неравенство - преквалификацията и повишаване на вече съществуващата на днешните работници ще бъде от решаващо значение”, твърдят авторите на проучването. “Не е възможно да се справим със сегашната технологична революция, само като чакаме следващото поколение да стане по-подготвено”.

Административните и работите в офис ще понесат две трети от загубите, като “рутинните офис функции са изправени пред риск да бъда опустошени”. Жените ще бъдат непропорционално засегнати от промените заради по-слабото им участие в областта на точните науки, технологиите, инженерните и математическите професии.

“Изключително важно е компаниите да имат активна роля в подкрепата на сегашната работна сила чрез преквалификация, така че тези хора да имат проактивен подход към тяхното учене през целия живот, а правителствата да създават благоприятна среда, за да помогнат”, посочват авторите.

Коментари

  1. 2016.01.24 | 17:02
    РОБОТИТЕ НЕ ЯДАТ .НЕ ИСКАТ ПАРИ .НЯМАТ ДЕЦА.НО И НЕ ВЗЕМАТ КРЕДИТИ И НИЩО НЕ КУПУВАТ.
  2. 2016.01.19 | 08:39
    Скоро ше падне тепанье и резане на роботски глави!
  3. 2016.01.19 | 08:38
    Жилти маймуни
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Технологии

още

Анкета

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.