Facebook разработва конкурент на PayPal

  • 15 август 2013 21:12

  • 909
  • 0
Facebook разработва конкурент на PayPal
©

Facebook обмисля навлизането си в още един бизнес. Социалната мрежа разработва конкурент на системата за онлайн разплащания PayPal, съобщава специализираното технологично издание AllThingsD.

Представители на компанията са потвърдили съществуването на проекта. Те допълват, че негова тестова версия ще бъде пусната в рамките на месец, пише dnevnik.bg.

Основната цел на платформата е да улесни онлайн пазаруването и мобилните разплащания. Всеки потребител, който е въвел банковите си детайли в своя профила във Facebook, ще може да извършва онлайн плащания чрез социалната мрежа в други сайтове и онлайн магазини.

Функцията е предназначена главно за мобилни устройства и приложения. Тя ще е съвместима с приложенията и магазините, които сключат партньорство с компанията.

Като основно предимство на услугата си Facebook ще изтъква повишената защита на данните на потребителите. Те няма да се налага да въвеждат личните си данни в базите на всеки магазин или приложение. Самото разплащане ще се извършва от името на потребителя, но парите ще се превеждат от Facebook. След това социалната мрежа ще си ги взима от потребителя.

Компанията няма да позиционира услугата си като конкурент на останалите системи за разплащания. Вместо това тя просто ще акцентира, че улеснява потребителите и търговците.

Въпреки това някои анализатори не очакват голямо бъдеще на услугата. "Никой не доверява на социалните мрежи банковата си информация и Facebook не е изключение. Може би имат няколко милиона души, които са си купили нещо във FarmVille, но това не прави мрежа", коментират от Forrester Research.

Те смятат, че PayPal е в по-добра позиция, защото имат над 100 млн. акаунта и голяма част от хората ги използват редовно за онлайн разплащанията си и имат доверие на компанията. От Forrester смятат, че късното навлизане в този сегмент не е особено добра идея.

"Винаги приветстваме конкуренцията и с интерес очакваме да видим какво ще обяви Facebook", пък е официалният коментар на PayPal. От компанията изтъкват, че инвестират в бизнеса с мобилни разплащания от 2006 г. насам и са готови за по-голяма конкуренция.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
909 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини