Въпреки подобренията проблемите по веригите на доставки остават, в резултат на което през първото полугодие от завода на "Дачия" в Мароко, произвеждащ "Сандеро", са излезли 20 000 коли по-малко от възможното.
Продажбите на "Дачия" (Dacia), която е собственост на "Рено" (Renault), растат с 24 на сто през първото полугодие на годишна база, съобщава БТА, като се позовава на данни на компанията.
По думите му проблемите по веригите на доставките продължават да пречат на производството, макар и ситуацията бавно да се подобрява. "През миналата година ни липсваха по три части на автомобил, а през тази - по две. Положението се подобрява, но все още не можем да произведем всички коли, които желаем", казва той.
През първото полугодие и четирите основни модела на "Дачия" бележат ръст на продажбите, като тези на хибридния модел "Джогър" (Jogger) скачат със 130 на сто. Продажбите на произвеждания в Китай модел "Спринг" (Spring), един от най-добре представящите се електромобили на френския пазар, растат с 38 на сто, а тези на "Сандеро" - с 24 на сто.
За периода януари-юни "Дачия", която се радва на бестселъра си "Сандеро" (Sandero) и същевременно разширява гамата си от електромобили, е продала 345 432 автомобила. За същия период на 2022 г. са били реализирани 277 885 коли, като пазарът е изпитвал негативното въздействие на пандемията и недостига на компоненти.
Неблагоприятните икономически условия са довели до спад на търсеното в много страни, но брандът "Дачия" може да предложи добра алтернатива на потребителите, изпитващи ценовия натиск", заяви директорът по продажбите на компанията Ксавие Мартине.
)