Chevrolet награди победителите в конкурса за изкуства Young? Creative? Chevrolet!

  • 21 юни 2012 10:50

  • 1769
  • 1
Chevrolet награди победителите в конкурса за изкуства Young? Creative? Chevrolet!
©

За шеста поредна година Chevrolet подкрепи студенти и учащи от цяла Европа в областта на изкуството и провокира техния талант. 20-и юни бе важен ден за участниците в конкурса Young?Creative?Chevrolet! 2012 – България.

Основан през 2007 година, конкурсът за студенти по приложни изкуства Young? Creative? Chevrolet! е насочен към млади таланти и стимулира студентите да погледнат на Chevrolet от тяхната собствена творческа перспектива. Конкурсът се разрасна бързо от първоначалните 32 училища по изкуства, участващи през 2007 година, до 120 – през 2009 г. 2010 беляза още по-голям интерес измежду участниците в цяла Европа, като над 130 учебни заведения взеха участие. През 2011 Chevrolet предизвика студенти по изкуствата в 22 европейски държави, за да помогнат на марката да отбележи своя 100-годишен юбилей. Рекорден брой от 552 проекта от 155 училища се включиха в надпреварата в следните пет приложни изкуства: мода, музика, фотография, видео и визуални изкуства.


През 2012 Chevrolet представя шестото издание на успешния конкурс за приложни изкуства Young Creative Chevrolet. Фокусирайки се върху сферите на модата, фотографията, видеото и визуалните изкуства, на студентите е поставено задание да се концентрират върху темата „Животът е пълен с възможности”, и да създадат произведения, които отразяват духа на оптимизма и вярата в тези възможности, характерни за марката Chevrolet. Наградите включват редки възможности за печелившите студенти да работят с професионалисти в съответните им области. През 2012 г. в Young Creative Chevrolet се включиха студенти и ученици по изкуства от 24 страни и от над 250 учебни заведения в Европа!

През 2012 в България студентите се състезаваха в категория „Визуални изкуства”. Основните творчески търсения бяха в посока усещане за нови възможности, оптимизъм, динамика, свобода на духа. Проектът на Василена Георгиева спечели симпатиите на журито с композиция от традиционни племенни мотиви от Африка, Нова Зеландия и Австралия, които визуално напомнят на преплетени пътища и по екзотичен, но изчистен начин пресъздават идеята за свободата да пътуваш.

Журито бе в шест-членен състав от специалисти по графичен дизайн, фотография, реклама и маркетинг:

1. Доц. Мирослав Богданов, ръководител катедра Рекламен Дизайн, НХА
2. Ас. Калина Христова, департамент Изящни изкуства, НБУ
3. Петър Добрев – Mениджър реклама, сп. Мениджър
4. Ева Тенева – Aрт директор, РА Грей България
5. Евгени Димитров – Управител, агенция Булфото
6. Владимир Тодоров – Маркетинг и ПР мениджър, Chevrolet България

Коктейлът-изложба по повод награждаването се състоя в арт пространство „Склада”. Събитието даде възможност на всички гости да разгледат наградените и отличени проекти, да се запознаят с финалистите и журито, както и да получат тениска-уникат с дизайн, специално създаден за конкурса.

Специални гости на събитието бяха култовият Chevrolet Camaro Transformers Edition и чисто новият флагман на марката - Malibu.
Финалната селекция у нас тази година включи 19 проекта на участници от НБУ, НХА, НАТФИЗ и НПГПФ. Големите отличия се присъждат на:

Първа награда (1200 евро) – Василена Георгиeва, специалност „Рекламен дизайн” в НХА
Втора награда (800 евро) – Ива Груева, специалност „Графика и илюстрация” в НБУ
Трета награда (500 евро) – Цвета Велчева, специалност „Рекламен дизайн” в НХА
Победителят в дисциплината – Василена, продължава да се съревновава на европейско ниво с получилите първа награда в другите страни-участници в категория „Визуални изкуства”. Очаква се през есента да бъде обявен и европейският подебител от реномирано жури.

За Young Creative Chevrolet

Какво представяла: Young Creative Chevrolet е пан-европейски конкурс за студенти по приложни изкуства, стартирал през 2007 и оттогава насам ежегодно организиран от Chevrolet Europe. Конкурсът включва надпревари в различни области (2012 година: Мода, Фотография, Видео и Визуални изкуства).

С този проект Chevrolet Europe цели да насърчи креативността и да помогне на младите хора на изкуството да приложат възможностите си в реални измерения, да общуват с професионалисти в съответните области и да представят произведенията си пред широка публика и лайфстайл медии.

Как функционира: Във всяка страна-участник специална група от съдии (специалисти в областта на изкуствата и други) присъждат три награди за всяка една от съответните дисциплини.

Всички победители в националните конкурси получават достъп за участие в пан-европейското съревнование, в което международното жури избира трите най-добри проекта във всяка дисциплина.

Награди: В допълнение към паричната награда (1-во място: 4,000 евро, 2-ро място 3,000 евро, 3-то място: 2,000 евро), победителите получават и покана за сътрудничество с професионалисти в съответната дисциплина (посещение за наблюдение).

Популярност: Конкурсът набира все повече популярност и от осем участващи държави и 32 училища през 2007 година, през 2011 година те вече бяха съответно 22 и 155.

За марката Chevrolet

Chevrolet е водещата глобална марка на компанията General Motors с годишен обем на продажбите в размер над четири милиона автомобила в повече от 140 държави. Това е четвъртата автомобилна марка в света по отношение на обема на продажбите, както и един от най-бързо развиващите се в тази насока производители в автомобилната индустрия. Продуктите на Chevrolet се отличават с ярък дизайн, динамика, технологичен напредък и практичност. Едновременно с това те предлагат отлично съчетание от цена и качества. Основаната в Съединените американски щати от швейцарския емигрант Луи Шевроле през 1911 година фирма отбеляза своя вековен юбилей през 2011 година. Представянето на марката в Европа бе обновено през 2005 година и в момента тя разполага с 2 500 сервизни и продажбени центрове в Западна и Централна Европа. Актуалната гама на Chevrolet в Европа включва градския модел Spark, малките Aveo седан и хечбек, компактните седан и хечбек Cruze, семейния ван Orlando, SUV-модела Captiva, легендарните спортни модели Corvette и Camaro, както и електромобила с удължен пробег Chevrolet Volt. През 2012 година Chevrolet ще представи на пазара комби-версията на модела Cruze и седана от среден клас Malibu.

Последвайте канала на

Novini.bg
1769 1

Коментари 1

Добави коментар
"Почитател"

2012.08.03 | 13:30

1
Въпрос: Къде е пресечната точка на изкуството с парите? Отговор: В джобовете на мишока Мирослав Богданов.

Добави коментар

Водещи новини