Пандемията удари тежко автосервизите

  • 25 януари 2021 11:52

  • 6169
  • 7
© Getty Images/Guliver (архив)

Освен криза в туристическия бранш, пандемията доведе и до трудности в работата  в сектора на автомобилния бранш, в частност на автосервизите. С какви проблеми се сблъскват как работят почти година и с какво им помага държавата - потърсихме експерта Крис Младенов:

Всъщност някак си не се вдига шум покрай нашия бранш, но е факт, че 15% от сервизите през изминалата година са били принудени да затворят врати. Друга тенденция е, че една трета от официалните сервизи са преминали е сивия сектор. Това за нас е доста плашеща статистика. Докато ресторантите и туристическият бранш са на изчакване и там чакат да се случи нещо, но не затварят при нас се предприема затваряне или отиване към сивия сектор - и при двата варианта не е добре. На това трябва да се обърне сериозно внимание.

Крис Младенов

От какви мерки вие може да се възползвате?

Доколкото имам информация, от 13 000 официални сервиза, само 800 са се възползвали от мярката 60 на 40. Защо е така обаче - повечето обясняват, че ако не са работили през годините в момента, не могат да разчитат на държавата да ги спасява. Много малко хора предпочитат да разчитат на държавата. Повечето търсят варианти, като вземат кредит от банка или оперират със спестени средства и гледат как да закрепят положението.

Ние не сме затворени, това е един голям плюс за нас, продължаваме да оперираме с клиентите, но всеки може да се съгласи, че по време на тази пандемия колите се използват все по-малко и на по-кратки разстояния в градски условия. От тук идва и спада на работа. Когато няма употреба на автомобила, няма повреди по тях и износване на нормалните компоненти. 

Когато нямаме приходи, много трудно е да  плащаме задълженията си към държавата. Ние не сме имали  облекчения от страна на държавата.

Все повече авточасти-менте на пазара

Знаем, че автомобилният парк в България е стар, до какво може доведе това?

Автомобилният ни парк е стар и в тази ситуация, когато не успяват хората да си поддържат колите, може да се стигне и до повече катастрофи.

Вие обучавате и механици на автомобили - има ли интерес сред младите хора и каква е реализацията им?

Освен в ай ти сектора, и в този бранш има голям интерес. Ние правим в обучаване по немския стандарт. Ние с  колегите се обучаваме в Германия  и пренася у нас. Като съвет мога да дам на колегите да се грижат за клиентите. Нека не се мисли, че той е длъжен, защото по време на криза много лесно се губи клиент.

Крис Младенов е лектор, предприемач, писател, иноватор, механик. Провежда най-големите обучения за механици в България. Създател е на единственото турне за механици, правено някога в България.

Последвайте канала на

Галя Георгиева
6169 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар

2021.01.25 | 16:39

7
Пандемията удари всички, освен депутатите и "Ангелите в бяло", които искат всичко да е затворено вечно, болниците да са празни, но да взимат по 1000лв бонус
червен боклук

2021.01.25 | 15:50

6
на майка ти в дивия и действие
Сервизите На Боко

2021.01.25 | 15:06

5
Не се оплаквайте вие сте най-сивия сектор взимате суха пара нищо неотчитате на държавата за да искате не ви ли е срам на Клошари се правите чак!!! Той Господ Гледа и вашия ред иде наблизо е пожелавам ви да се радвате още малко на сухите парички и да крадете държавата с някакви смешни схеми и скоро да затворите защото има хора които работят със съвест и си плащат вдичко но вие по големия процент от Гаражните сервизи сте мишки дори и гаранция недавате след свършена работа!!!! ЗАТОВА ВИ ПОЖЕЛАВАМ С ЦЯЛОТО СИ СЪРЦЕ ДА ФАЛИРАТЕЕЕЕЕ!!!
alf

2021.01.25 | 14:07

4
глупости в сервиза ми е пълно с коли даже и електрическа имаме. печалбата е с 30-40 % спрямо 2019
не е само КОВИД-а

2021.01.25 | 13:01

3
Сервизната дейност ще го закъсва все по яко с навлизане на електромобилите. За разлика от ДВГ ,който се състои от стотици части и компоненти ,ел. двигателя е ултра елементарен ,при електричките няма и консумативи (които да се сменят) ,така че - тежки времена ги чакат сервизите ,факт.
Мисирка

2021.01.25 | 12:19

2
А как колегите да докажат с документи финансова дейност за изминалия период, като извън няколкото на брой големи сервиза, които издават фактури за извършена дейност и заради това ти режат главата от кръста като цени - напр. в едно официално представителство кафенцето което те черпят докато чакаш излиза към 30-тина лева - във всички останали случаи тая дейност се заплаща кеш в джобето на майсторо. А така освен по-изгодно финансово за него е по-добре и защото няма документ, въз основа на който той да носи отговорност, ако поради разсеяност е вложил примерно стара и скапана част, вместо нова такава, за която е прибрал и парите. И сега - няма минала дейност - няма и подпомагане от държавата. Та кой е виновен? Ако питаш протестърите лентяи - ОСТАВКА!
боко

2021.01.25 | 12:09

1
бокономиката в действие.

Добави коментар

Водещи новини