Opel представиха Grand Sport версия на Insignia (снимки)

  • 07 декември 2016 17:44

  • 2526
  • 1
Opel представиха Grand Sport версия на Insignia (снимки)
©

Opel представиха Grand Sport версия на Insignia и още първият поглед върху новото поколение на флагмана на марката вече показа, че добавката към името е напълно заслужено. Следваща успеха на първото поколение Insignia, станала Автомобил на годината за 2009 година, от който вече бяха продадени над 900 000 броя, новата Insignia Grand Sport е базирана на напълно нова технологична архитектура.

Междуосието е увеличено с 92 мм, осигуряващо значително по-просторен интериор, от който особено облагодетелствани са пътниците отзад. Това е позволило на дизайнерите да осигурят на новата Insignia Grand Sport впечатляващи нови атлетични пропорции и истинско излъчване на флагман. Тя изглежда много по-голяма и по-ниска и има динамичния, източен силует на купе, съчетан с дръзката пътна стойка на автомобилите от по-висок клас. Това се комбинира с водеща за класа аеродинамика, с коефициент на обтекаемост CD от едва 0.26. Интериорът на Insignia Grand Sport също радва своя водач с източен и елегантен силует и арматурно табло, което сякаш го обгръща и осигурява по-ангажиращо и директно преживяване при шофиране.

Grand Sport не само изглежда по-динамична – тя е по-динамична. Също като при разработването на Opel Astra, ефективността е била ключов фактор за инженерите. И те отново са постигнали впечатляващ резултат: оптимизацията на компановката и използването на по-леки материали са спомогнали за намаляване на теглото с до 175 килограма, позволявайки на високотехнологични решения като изключително модерната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring – най-авангардната система предлагана в сегмента – и новата осемстепенна автоматична трансмисия да допълнят в максимална степен нейните качества.


Освен това, Insignia Grand Sport предлага цяла гама от върхови технологични решения, които правят шофирането по-безопасно, по-комфортно и по-спокойно от когато и да било. На базата на високо оценената LED матрична адаптивна светлинна система на Astra, инженерите на Opel са разработили второто поколение матрични светлини IntelliLux LED®. Сега системата е по-бърза, по-прецизна и по-мощна, а дългите светлини осветяват пътя на разстояние до 400 метра. Системата за спазване на лентата за движение, head-up дисплеят и 360-градусовата камера в съчетание със системи свързани с комфорта като уникалните, сертифицирани от AGR премиум седалки, предните и задните седалки с подгряване и предното стъкло с отопление допълнително подобряват комфорта на новата Insignia. Невероятните системи за инфоразвлечение и свързаност без съмнение също са елемент от оборудването на автомобила благодарение на последното поколение системи IntelliLink и ангел-хранителя Opel OnStar, който при представянето на Insignia ще предлага персонално съдействие. Но Insignia Grand Sport не се грижи само за пътниците в автомобила: взета е предвид безопасността и на хората, които не са в нея. Това е първият модел на Opel с активен алуминиев преден капак, с което значително се подобрява безопасността на пешеходците.

„Искахме новата Insignia Grand Sport да създава усещане за качество от по-висок клас, както по отношение на пропорциите, така и във всеки детайл,“ отбелязва Марк Адамс, вицепрезидент, отговорен за дизайна в Европа. „Нейният дизайн комбинира източващите се и елегантните повърхности с решителни, прецизни линии, които подчертават драматичните пропорции: автомобилът изглежда по-дълъг, по-нисък и по-широк отколкото е и определено създава чувство за по-висок клас. Всяка линия, всеки дизайнерски елемент изразява експертен технически потенциал и прецизност до последния детайл. Именно детайлите правят разликата и осигуряват на новата Insignia характер на премиум автомобил.

Вниманието към най-малкия детайл е ясно видимо и в интериора на автомобила. Кокпитът отразява недвусмислено дизайнерската философия на Opel, определяна като "среща на скулптурната артистичност с германската прецизност ". Приборното табло се характеризира с фини скулптурни повърхности, отчетлива ориентация към водача и широки хоризонтални линии. Цялостният дизайн буди чисти усещания за ефективност, прецизност и пространство. Разбира се не само водачът, но и всички пътници в Grand Sport се чувстват по-добре благодарение на променените пропорции на автомобила. Удълженото междуосие и напълно новата компановка им осигуряват 32 милиметра повече пространство на височината на бедрата, 25 милиметра повече пространство за раменете и коленете и 8 милиметра повече височина при главите. Обемът на багажника от 490 до 1 450 литра също е изключително впечатляващ. „Кокпитът“ е извит и насочен към водача, който седи с три сантиметра по-ниско от преди. Така той е по-добре интегриран, като има възможност за по-спортно, по-ангажиращо и интензивно пътно преживяване. Щедро оразмерената централна конзола, която допълнително обгръща водача, осигурява усещане, че се седи в по-висок клас автомобил. Изчистените линии, скулптурираните повърхности, първокласната изработка с меки като усещане материали във всички зони също допринасят за чувството на комфорт и елегантност. Цялостното усещане е интуитивно и елегантно в своята изчистеност.

Технологии в задвижването, които увеличават удоволствието от шофирането

Все пак Insignia Grand Sport не само изглежда динамична – тя също се движи по този начин. Новият модел ще се оборудва с широка гама от двигатели с принудително турбо пълнене и трансмисии, когато бъде официално представена през следващата година. Изключително ефективната осемстепенна автоматична трансмисия е напълно нова за марката. Тази предавателна кутия с намалено триене впечатлява с водещи за класа качества по отношение на комфорта на превключване на предавките и се предлага само в комбинация със система за двойно предаване.

Новата интелигентна система за задвижване на четирите колела с torque vectoring е още една авангардна новост и е комбинирана с напълно ново окачване с пет рамена. Два електронно контролирани многодискови съединителя заместват задния диференциал. При това конструктивно решение автомобилът получава прецизно контролирани импулси, създаващи завъртащ ефект чрез активно контролиране на разпределението на въртящия момент към всяко едно от задните колела. Например при завой, външното колело получава по-голям въртящ момент от вътрешното, позволяващо на Insignia Grand Sport да взима завоите по-прецизно. Системата реагира в рамките на части от секундата при натискане на педала за газта, гарантирайки на автомобила повече стабилност и прецизност на контрола във всяка една ситуация.

Усъвършенстваната ходова част FlexRide осигурява основа за оптимално поведение на автомобила в зависимост от пътната ситуация. Системата адаптира характеристиките на амортисьорите, ходовата част, реакцията на двигателя при подаване на газ (алгоритъма на отваряне на дроселовата клапа при бензиновите мотори) и момента на превключване на предавките (при автоматичните трансмисии) независимо или на базата на настройките ‘Standard’, ‘Sport’ и ‘Tour’, които могат да бъдат избрани от водача. В зависимост от избрания режим, кормилното управление и реакцията при подаване на газ стават по-директни, а системата за стабилизиране на автомобила ESP реагира по-рано или по-късно. Новият централен софтуер за управление ‘Drive Mode Control’ е сърцето и душата на адаптивната ходова част. Той непрекъснато анализира информацията осигурена от сензорите и настройките и разпознава индивидуалния стил на шофиране.

Новият модел ще отбележи своята премиера на Автомобилното изложение в Женева през март 2017 година.

Последвайте канала на

Веселина Кирова
2526 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
пиян крепостен

2016.12.13 | 13:02

1
Знаю , знаю , как наша Лада Калина !

Добави коментар

Водещи новини