-
14 август 2015 06:53
- 2901
- 1
За първото полугодие на годината у нас са били продадени едва 20 нови електрически автомобила, съобщават от Асоциацията на европейските автомобилни производители.
За същия период на миналата година броят на продадените електромобили у нас е бил само 2. В сегмента за продажба на хибридни електроавтомобили отчитаме нулеви продажби.
Най-много електромобили в Европа за полугодието на тази година са били продадени в Англия - 14 838. Следват Франция - 10 427 продадени електромобила, Германия - 9 600, Холандия - 6 700, Швеция - 3 368 и други.
Освен България най-малко електромобили са продадени също в Латвия - 9, Румъния - 11, Гърция - 21, Литва - 22.
Като цяло в Европа са били продадени над 52 хиляди електроавтомобила - при 29 хиляди за същия период на миналата години, или ръстът в продажбите е около 78 на сто.
В сегмента хибриден електромобил за първите шест мессеца на 2015 г. най-силно е било търсенето във Франция - над 27 хиляди изтъргувани коли. Следват Англия - над 23 хиляди, Италия - над 13 хиляди, Германия - над 11 хиляди и др.
При този сегмент на Стария континент за 6-те месеца на т.г. са били изтъргувани над 109 хиляди автомобила - при 90 хиляди за полугодието на 2014, или ръст от 21 на сто.
Какви са ползите от електромобилите?
Според експерти стимулите за електрическата мобилност в България са основно в две посоки: национален стимул - освобождаване от годишен данък на автомобила и общински стимули - безплатно паркиране на електромобили на синя и зелена зона в София и Бургас.
Електромобилите осигуряват значителни ползи за околната среда и хората, при използването им като градски транспорт, най-вече поради факта, че не генерират въглеродни емисии. Някои от предимствата на електрическите превозни средства са: тихо придвижване; лесна за използване инфраструктура; практични и лесни за управление, особено в натоварен градски трафик; минимална поддръжка и ремонти; лесно и удобно зареждане в домашни/работни условия; с електромобил няма нужда да се губи време по бензиностанции.
Електромобилите са оборудвани с контакти за зареждане, към които се свързват специални кабели със стандартизирани щепсели. Зареждането става с включване в специализирана зарядна станция (електро колонка) или в стандартен контакт на електрическата мрежа. Стандартното зареждане отнема 4-8 часа, а на бърза зарядна станция времето за зареждане се скъсява на 20-40 мин.
На този етап повечето масови електромобили изминават до около 150 км с едно зареждане на батерията, което покрива нуждите на повечето шофьори, като според официални проучвания над 80 процента от европейците шофират по-малко от 100 км на ден.
При електромобилите типичното "колко харчи" има други измерения. Средно сегашните електромобили изразходват по 15-20 кВтч електроенергия на 100 км. В повечето случаи зареждането им става нощем, когато тарифата е по-ниска и пробег от 100 км ще струва около 2 лв. На дневна тарифа разходът може да нарасне до 3-4 лв/100 км.
Последвайте канала на
Свързани новини
Българин купи пивоварната в Ниш
05 август 201515:24
Данъчните продават рубини, сапфири и диаманти
04 август 201514:36
Роуън Аткинсън замени McLaren F1 за BMW i3
23 юли 201511:30
Facebook скоро ще добави бутон "купи"
16 юли 201510:41
Ловец на джебчии се движи в Морската градина в Бургас (видео)
03 юли 201519:47
Габровски учени създадоха безконтактно зарядно за електромобил
01 юли 201506:51
Най-добрите електромобили за 2015 година
07 януари 201612:25
Пътуваме 800 километра с едно зареждане
12 ноември 201508:41
Нова литиево-кислордна батерия ще промени електромобилите
02 ноември 201510:48
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41
2015.08.14 | 16:16