-
19 май 2011 17:00
- 2568
- 0
BMW Group получи четири отличия в престижния международен конкурс Engine of the Year 2011. С четирите си победи в съответните класове BMW Group затвърждава позицията си на най-успешен производител.
Бензиновите и дизеловите двигатели с четири, шест и осем цилиндъра се наложиха в съответните класове по работен обем. Победителите се предлагат при множество актуални модели на марките BMW и MINI.
Освен V8-двигателят на BMW M3 и редовият шестцилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo отличието Engine of the Year Award получиха и четирицилиндровият дизел с BMW TwinPower Turbo, както и четирицилиндровият агрегат на MINI Cooper S. Церемонията по награждаването се проведе в рамките на специализираното изложение "Engine Expo" в Щутгарт.
Успехът в четири от общо осем категории по работен обем в най-реномирания световен конкурс за двигатели още веднъж потвърждава изключителната компетентност на BMW Group по отношение на разработката на двигатели. Благодарение на технологиите BMW EfficientDynamics за всички модели на марките BMW и MINI се предлага избор от мощни и в същото време изключително ефективни двигатели. От 1999 г. насам BMW Group може да се похвали с повече от 50 победи в конкурса "Engine of the Year Award".
Класирането се определя от международно жури, което тази година е съставено от 65 автомобилни журналисти от 32 страни. В категорията 1,4 до 1,8 литра работен обем бе отличен двигателят на новото MINI Cooper S. 1,6-литровият четирицилиндров агрегат се оборудва с Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване на бензина, както и променливо управление на клапаните, базирано на патентованата от BMW система VALVETRONIC.
Тази комбинация превръща двигателя с мощност 135 кВт/184 к.с. в най-ефективния агрегат от този тип и размер в света. Той приема титлата от предишния двигател на MINI Cooper S, който в продължение на четири поредни години бе носител на отличието "Engine of the Year Award".
За втора поредна година бе отличен и четирицилиндровият дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo. Както и през миналата година, двулитровия мотор на BMW 123d и BMW X1 xDrive23d и този път се наложи в категорията на 1,8- до 2-литровите двигатели. Агрегатът с мощност 150 кВт/204 к.с. поставя стандарти в своя клас с впечатляващата си еластичност и изключително ниския разход на гориво и нива на вредните емисии.
Двигател на BMW повтори победата си от миналата година и в категорията 2,5 до 3,0 литра работен обем. Журито отново отличи 3-литровия редови шестцилиндров мотор с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 225 кВт/306 к.с., който вече задвижва и новото BMW Серия 5, новото BMW X3, а във версията си с мощност 235 кВт/320 к.с. и новото BMW Серия 6 Кабриолет и новото BMW Серия 6 Купе.
Неговият уникален пакет от технологии, който се състои от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection и управление на клапаните VALVETRONIC осигурява особено изгодно съотношение между радостта от шофирането и разхода на гориво.
В това отношениe той превъзхожда дори и предшественика си, който не само три пъти бе отличен в своя клас в конкурса "Engine of the Year Award", но дори получи голямата награда през 2007 и 2008 година.
Най-впечатляващата досега серия от победи се допълва от единствения атмосферен двигател в квартета на отличените. За четвърти пореден път V8-агрегатът на BMW M3 получава наградата в клас 3,0 до 4,0 литра. Членовете на журито отново бяха впечатлени от изключителната тяга на четирилитровия двигател с мощност 309 кВт/420 к.с., която се дължи на характерната му високооборотна концепция.
Монтираният в изключителните спортни автомобили BMW M3 Купе, BMW M3 Седан и BMW M3 Кабриолет двигател комбинира изключителните си динамични възможности със забележителна ефективност, която се дължи и на функцията Auto Start Stop, регенерацията на спирачната енергия и други Efficient Dynamics-технологии.
Последвайте канала на
Свързани новини
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Усик отново подчини Фюри и вече няма какво да покорява
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Ето кой е най-вероятният следващ съперник на Александър Усик
Тайсън Фюри: Може би ще се бия отново, но е възможно да не се случи повече
Атлетико Мадрид измъкна нелогична победа над Барселона
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На конференцията на ДПС: Новото начало е факт, предстоят да се случат още много хубави неща
22 декември 202412:10
Орбан: Унгарска компания иска да купи „Лукойл-Нефтохим“
22 декември 202411:18
Хеликоптер се включи в издирването на 13-годишния Николай
22 декември 202411:23
Майката на 9-годишния Андре, убит в касапницата в Магдебург, с разтърсващи думи за зверството
22 декември 202410:10
Българският лекар, помогнал на ранените в Магдебург: Разтресе ни всички, както емоционално, така и професионално
22 декември 202409:36
Тежка катастрофа на магистрала „Струма“, загина 30-годишен мъж
22 декември 202411:43
Въоръжен обир в района на Антените край Благоевград
22 декември 202409:37
Der Spiegel: Шолц тръгва към Москва с последна мисия
22 декември 202411:57
Тежък удар за Чарлз, още една държава се отказва от него
22 декември 202411:37