Този месец световната суперзвезда The Weeknd тихо предефинира как може да изглежда едно модерно партньорство за каталог.
Представители на артиста потвърдиха, че Тесфайе и неговият екип остават акционери и собственици в предприятието, запазвайки пълна творческа власт както над неговите мастери, така и над издателските права.
Структурата позволява на The Weeknd да продължи да реализира своята творческа визия в творчеството си, като същевременно се възползва от инвестиционния опит на Lyric.
Сделката не включва бъдещи издания.
Последни примери са Queen, чийто каталог беше продаден на Sony за приблизително 1,27 млрд., и Майкъл Джексън, чийто каталог беше оценен на 1,25 млрд.
5 ноември 2025 г. в 16:11 ч.
Според Variety, Абел Тесфайе е финализирал историческа сделка с Lyric Capital Group, която оценява каталога му на 1 млрд. долара, като му позволява да запази творческия контрол, собствеността и дългосрочното влияние върху работата си. 35-годишният The Weeknd сключи стратегическо партньорство с Lyric Capital Group, което обхваща музикалния му каталог от създаването му до 2025 г.
Представител обясни пред Variety, че пряката продажба никога не е била обсъждана: "От самото начало на срещата беше ясно за всички в Lyric, че Абел няма да продаде каталога си. Той искаше да бъде по-иновативен и креативен в начина, по който установихме партньорството."
The Weeknd остава партньор на XO/Republic Records/Universal Music Group, а издателският му каталог продължава да се управлява от Universal Music Publishing Group. Тъй като споразумението не е конвенционална продажба, финансовите мултипликатори са трудни за изчисляване. Billboard по-рано съобщи, че активите на каталога на The Weeknd са оценени на минимум 1 млрд. долара, въз основа на приблизително 55 млн. долара нетна годишна част от лейбъла и издателската дейност.
)
)