Тя посочи, че ще продължат целенасочени ремонти на малки, особено проблемни участъци, но поради ограничения бюджет цялостната реконструкция на по-дълги пътни отсечки ще бъде отложена.
В Белгия трите региона отговарят за главните пътища и регионалната пътна мрежа, докато общините имат ангажимент за поддръжката на местните улици, включително асфалтиране, ремонт на дупки, пътна маркировка и отводняване.
12 декември 2025 г. в 22:34 ч.
Белгийският регион "Столичен Брюксел" значително изостава в изпълнението на собствените си цели за инвестиции в обновяването на пътната мрежа, съобщи агенция Белга, цитирани от БТА.
За да се поддържат в добро състояние над 800 километра регионални пътища, е необходимо поне 10% от тях да се обновяват всяка година, което изисква годишен бюджет от около 10 милиона евро. През 2022 г. за поддръжка на пътната настилка на регионалната мрежа, без пешеходните и велосипедните алеи, са изразходвани приблизително 11 милиона евро. През 2023 г. сумата е спаднала до 6,4 милиона евро, а през 2024 г. – до 3,2 милиона евро. За настоящата година се очаква леко увеличение до около 4 милиона евро.
Министърът на мобилността в регион "Столичен Брюксел" Елке ван ден Брант заяви, че в сравнение с 2022 г. наличните ресурси са намалени в реално и структурно изражение. По думите ѝ това е част от по-широк контекст на бюджетни ограничения, които възпрепятстват пълното покриване на нуждите от поддръжка на пътната мрежа.
Ван ден Брант отбеляза, че продължаващите опити за формиране на регионално правителство в Брюксел също "със сигурност оказват влияние" върху ситуацията. Регионът е без правителство от изборите през юни 2024 г.
В Белгия трите региона отговарят за главните пътища и регионалната пътна мрежа, докато общините имат ангажимент за поддръжката на местните улици, включително асфалтиране, ремонт на дупки, пътна маркировка и отводняване.
)