Внедряването на системата продължи около десет години и струва приблизително 2,8 милиарда евро. Тя вече обхваща всички основни линии в страната с обща дължина 6399 километра.
Въвеждането ѝ беше ускорено след тежката железопътна катастрофа в Бойзинген през 2010 г., при която загинаха 19 души. Оттогава показателите за безопасност са се подобрили значително.
През 2024 г. 51 влака са преминали на червен сигнал, или наполовина по-малко в сравнение с 2010 г., като опасните инциденти от този тип са намалели от 51 на 14.
Всички главни железопътни линии в Белгия вече са оборудвани с Европейската система за контрол на влаковете – система за безопасност, често описвана като "автопилот" за влакове, която постоянно следи скоростта и автоматично се намесва при превишения, съобщи агенция Белга, предава БТА.
Системата функционира само при влакове, които също са оборудвани със системата. Националният оператор на пътнически превози съобщи, че целият му подвижен състав ще бъде оборудван до края на тази година. От края на 2027 г. в Белгия ще имат право да се движат единствено влакове, оборудвани с нея.
Белгия е втората страна в Европа след Люксембург, която напълно оборудва железопътната си мрежа с тази система. Според властите системата повишава безопасността и укрепва позицията на страната като една от най-добре оборудваните железопътни мрежи в Европа.
)