Mastercard подготвя услугата за теглене на пари в брой директно от касите на търговски магазини и супермаркети, без използването на банкомати.
Новият модел, който използва обширната ПОС инфраструктура, е във фаза на проектиране и се очаква да работи пилотно в специфични търговски обекти.
Както обяснява Панайотис Полидорос, мениджър на Mastercard за Гърция, Кипър и Малта, целта е да се предложи повече удобство на гражданите и да се увеличи трафикът към участващите фирми.
Например, при транзакция от 60 евро, клиентът може да поиска допълнителни 40 евро, така че картата му ще бъде таксувана с общо 100 евро и той ще получи 40-те евро веднага на касата.
Услугата ще работи изключително чрез дебитни карти и в избрани магазини, като супермаркети, хранителни магазини и други търговски обекти , които ще се присъединят към програмата.
Както е в други страни, очаква се сумата в брой на транзакция да бъде ограничена (обикновено 50–100 евро), като окончателните лимити за гръцкия пазар се определят в сътрудничество с банки и фирми.
Кешбекът вече е установена практика на пазари като Обединеното кралство, Германия, Франция, Финландия и САЩ.
Планът на компанията включва и разширяване на сътрудничеството ѝ с междуградски автобусни компании, така че пътниците да могат да плащат с карта и да бъдат таксувани автоматично при излизане чрез технологията tap out.
600 автобуса вече участват в пилотния проект, с цел пълно внедряване в 3500 превозни средства през 2026 г.
В Гърция планират значителна промяна в ежедневните транзакции на потребителите да бъде въведена от 2026 г., съобщи кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Услугата позволява на клиентите да теглят пари в брой в момента на покупката (без да е необходимо да търсят банкомат), използвайки само дебитната си карта. Потребителят информира касиера, че желае да получи сума в брой, а ПОС терминалът таксува общата сума, стойността на покупката и сумата за теглене заедно.
Mastercard внедри същия модел в Полша и Кипър, където потребителите могат да правят малки тегления в супермаркети или други магазини, стига да извършат покупка. Системата е помогнала за улесняване на достъпа до пари в брой и е стимулирала посещаемостта на физическите магазини.
)