Той обясни в "Още от деня", че въпреки обещанията на правителството, заложените пари за транспорт не са включени в бюджета на столицата, което ще затрудни функционирането на системата и ще окаже негативно влияние върху жителите.
От „Спаси София“ имат план-програма за строителство на 40 паркинга за 5 години, който утре ще го предложат.
„Програмата за строителството на 40 паркинга с 13 668 места не е разработена последните дни, а има две години анали на потенциалните терени, какво трябва да бъде направено“, разказа той.
По думите му програмата е подкрепена във всички комисии на Общинския съвет.
Борис Бонев, общински съветник и председател на групата „Спаси София“, предупреди за сериозни проблеми с бюджета на София и липсата на средства за градския транспорт.
„Грешно, лошо ще се отрази, защото средствата за градския транспорт, които Бойко Борисов много щедро обеща при протеста на транспортните синдикати преди няколко месеца, ги няма заложени в бюджета. Абсолютно сигурно. Ако си спомняте, че той гарантираше, че тях ще ги има", добави Бонев
"Вече поредна година Столична община не може да се пребори с държавата средствата за охрана на метрото да се поемат от държавата. В момента ние плащаме на МВР, въпреки че други стратегически обекти се пазят от фирми за охрана. Точно така. Самата Столична община има собствена фирма за охрана", посочи още той.
"Т.е. държавата ни задължава да пазим с полицията, а ние трябва да плащаме на полицията да ни пази — 20 милиона са само за охрана и за заплати на полицаите. В момента транспортната рамка на градския транспорт на София е с прогнозна дупка от 100 милиона лева. Без държавата няма как, но държавата, както виждате, е по-важно да национализира тотото, да създава магазини за хората, отколкото да се погрижи за истинските проблеми на софиянци", обясни Борис Бонев.
Той уточни, че 31 от тези паркинга са в райони, в които вече има въведени зони за паркиране или ще бъдат въведени. Строежът на паркингите ще бъде финансиран от част от парите от зоните, средства от капиталовата програма на Столична община и частни партньорства.
„Създаваме за първи път комисия, която да контролира изпълнението на програмата и буквално да дава зор на администрацията, която досега не е припознавала задачата да строи паркинги сериозно“, каза още Бонев.
)