Има някои филми с Никълъс Кейдж, които карат зрителите да се надяват, че актьорът е получил хонорар, сравним с този на Дуейн Джонсън.
Как иначе бихме могли да обясним Jiu Jitsu от 2020 г., където той изигра див, пещерен майстор на бойните изкуства, или The Wicker Man от 2006 г., в който тичаше наоколо, облечен в костюм на мечка?
Тези роли повдигат въпроса дали зад тях не стоят чекове, способни да покрият ипотека.
Истинският отговор, обаче, е доста шокиращ по няколко причини.
В интервю на червения килим по време на филмовия фестивал SXSW през 2024 г. Кейдж е помолен да коментира слуховете, че никога не е получил хонорар за драмата „Да напуснеш Лас Вегас“ от 1995 г.
Той отговаря доста спокойно, като казва, че доколкото си спомня, „вероятно е вярно“, че не е видял и стотинка за проекта, но добавя: „Не съм мислил за това“.
Думи на човек, който може да си позволи да остави миналото зад гърба си.
Макар филмът да не е типичен касов хит, той генерира приходи от 32 милиона долара при бюджет от едва 4 милиона, което отново навежда на мисълта, че актьорът със сигурност е трябвало да получи някаква финансова възвръщаемост.
Очевидно компанията зад продукцията е твърдяла, че приходите от боксофиса не са достатъчни, за да изплатят на Кейдж скромната сума от 100 000 долара, която му дължат – сметка, която е трудна за доказване.
Той, обаче, не е единственото голямо име в продукцията, което пропуска заслуженото си заплащане. Майк Фигис, който режисира филма и пише сценария, разкрива, че също никога не е получил пари.
23 ноември 2025 г. в 20:57 ч.
Дори когато филмите са добри, повечето хора приемат за даденост, че звездите получават нужното заплащане за положените усилия. Понякога може да се спори дали го заслужават, но това никога не важи за Никълъс Кейдж – актьор, който се отдава толкова безрезервно на ролите си, че е удивително как все още е толкова активен. След повече от четири десетилетия на крясъци и акробатични изпълнения, той продължава да снима по три-четири филма годишно.
Ако трябва да се предположи за кой филм не е получил заплащане, мнозина биха посочили някоя от ранните му роли, като например в „Щури времена в Риджмънт Хай“ или „Аутсайдерите“, където Кейдж е почти статист. Или може би, ако разполагате със задълбочени познания за кариерата му, бихте заложили на „Гранд Айл“ от 2019 г., който печели едва 5 566 долара при бюджет от 5 милиона и е точно толкова лош, колкото предполагат тези цифри.
В „Да напуснеш Лас Вегас“ той играе ролята на провален сценарист, който отива в града на дълговете и порока с единственото намерение да се напие до смърт. Въпреки драматичния сюжет, изпълнението на Кейдж е необичайно сдържано и впечатлява критиците до такава степен, че му носи награда „Оскар“. Именно това прави случая с липсващия хонорар толкова изненадващ.
В друго интервю от 2024 г. той отново подчертава липсата на усещане за горчивина, отбелязвайки: „Получих възможност да изиграя роля, която абсолютно трябваше да изиграя. Нямаше да се спра. Независимо дали ми плащаха, или не, щях да направя този филм“.
Фигис, който е номиниран за „Оскар“ за режисура и сценарий, настоява, че вместо това, той и Кейдж са получили нещо много по-ценно от това преживяване. Благодарение на успеха на филма, след това те са могли да работят с когото си поискат по всякакви проекти, да не говорим за възможността да изискват какъвто хонорар си пожелаят.
)
)