Още преди образователното министерство да проучи възможността за интегриране на изкуствен интелект, в столичното 25 ОУ „Д-р Петър Берон” вече имат избираем предмет, в който учениците от 6. клас изучават приложението му.
„Ние се опитваме да накараме децата да използват изкуствения интелект като инструмент. Днешният урок беше свързан с добрите му практики и етичните норми”, каза учителката Снежана Николова.
А на въпрос какво научават от тези уроци, Павел отговори: „Да не използваме изкуствения интелект прекомерно, а за неща, които наистина ще се ни полезни.”
В същия момент в училище в Банско има педагози, които са скептични за приложението на AI в класната стая.
А проучването на Министерството на образованието за интегрирането на изкуствени интелект включва училища, които вече го използват, и такива, които - не.
„Инициирахме това изследване, което ни беше предложено от Българската асоциация на софтуерните компании, така че да видим каква е готовността и какви проблеми, какви предизвикателства срещат училищата”, обясни експертът Силвия Кънчева.
„Даваме и съвети на нашите преподаватели, че всъщност от изкуствения интелект могат да получат много различни идеи в преподаването”, добави учителката Снежана Николова.
А как да го използваме безопасно, самият ChatGPT отговори: „Изкуственият интелект може да греши или да измисля информация. Използвай надеждни източници за потвърждение ,когато става дума за здраве, политика или наука”.
Министерството на образованието изследва дали училищата са готови да използват изкуствен интелект по време на учебния процес. Проучването обхваща 100 учебни заведения в различни населени места в страната, съобщава Нова телевизия.
„Ние тук все още се стремим да дадем превес на присъствието на учителя в учебно-възпитателния процес, защото мислим, че добродетелите трябва да се формират не чрез гледане, а чрез показване и разказване”, посочи директорът Евгения Тренчева.
)