Именно заради това, той дори не се нуждае от представяне.
Може би изборът е рискован, но Бери разкрива, че е бил наясно с цялата тази история, когато обяснява защо песента е сред любимите му.
„Тази песен има страхотен текст. Размишлявал съм над него с часове, беше чудесно композирана песен“, споделя той и е напълно прав.
Чък Бери, известен като „Баща на рокендрола“, прекарва живота си, шлифовайки и усъвършенствайки ритъм енд блуса, докато успява да го превърне в сърцевината на това, което днес наричаме рокендрол.
Пътят му към величието отдавна е обект на изследвания. Сред многобройните му влияния се открояват китарните рифове на Карл Хоган, мекият вокал на Нат Кинг Коул и кънтри звученето на Ханк Уилямс. Но вместо да се спираме на добре познати факти, нека насочим вниманието си към това кои са били любимите песни на самия Бери.
През 1973 г. той посочва не една, а две песни, на които не може да се насити. Първата от тях има истински завладяваща история. Макар да не е първият хит на The Everly Brothers, „Wake Up Little Susie“ става първият им сингъл, оглавил класациите, достигайки номер едно на 14 октомври 1957 г. Преди този успех, обаче, идва „Bye Bye Love“, който се изкачва до втора позиция през лятото на същата година, отбелязва Far Out Magazine.
Сладкото ду-уап звучене на парчето предизвиква сериозни спорове заради текста си, който започва с припева „Събуди се, малка Сузи, събуди се“, последван от първия куплет: „И двамата сме спали дълбоко, събуди се, малка Сузи, и плачи / Филмът свърши, четири часът е, и сме загазили здраво“.
Макар днес тези думи да изглеждат безобидни, преди десетилетия те предизвикват тревога сред консервативните среди, намеквайки за тийнейджърска разпуснатост. Веселата песен, която дори е забранена за известно време в Бостън, всъщност невинно описва двама тийнейджъри, заспали на кино и събудили се в четири сутринта, притеснени какво ще си помислят техните приятели и семейства.
Следващият му избор е не просто любима песен, а и ключово влияние върху собствения му звук. Бери признава, че се е опитвал да пресъздаде част от величието, което открива в парчето, но това се оказва трудна задача. Посочвайки „El Paso“ на Марти Робинс като друг свой фаворит, той споделя през 1973 г.: „Опитвам се да измисля нещо с тази песен. Има толкова красива история и това мексиканско влияние в музиката. Обожавам я".
Сингълът на Робинс от 1959 г. разказва главозамайваща история за певец, който се влюбва в мексиканско момиче, но в пристъп на ревност убива мъж и бяга на кон. Любовта му, обаче, го кара да се върне на мястото на престъплението, където среща своя край. С толкова завладяващ разказ, представен само за няколко минути, е лесно да се разбере защо песента печели първата награда „Грами“, присъждана някога за „Най-добро кънтри и уестърн изпълнение“, и защо е била сред вечните фаворити на Бери.
)